250 euro boete als ik huurcontract dat ik nog nooit gezien heb niet onderteken?!

iBelgium
Topic Starter
Berichten: 11

250 euro boete als ik huurcontract dat ik nog nooit gezien heb niet onderteken?!

#1 , 21 jun 2021 20:10

Dag iedereen,

Gisteren ging ik een huurwoning gaan bezoeken bij makelaar Naam verwijderd - JurecaBE - moderator in Aalter.

Na het bezoek vroeg de makelaar mij bij interesse een eenzijdige huurverbintenis te ondertekenen.

Na het ondertekenen van dit contract ben ik verplicht om het huurcontract te ondertekenen als ik word uitgekozen als kandidaat-huurder. Zo niet, dan moet ik 250 euro boete betalen.

Hoe kan ik nu verplicht worden om een huurcontract te tekenen dat ik nog nooit gezien heb?

Dit geeft de makelaar en verhuurder volledig "carte blanche" om een waslijst aan eisen in het huurcontract te vermelden waardoor het onleefbaar wonen wordt of waardoor ik mijn huurwaarborg volledig kwijt speel.

Mijn vraag aan jullie: Is het wettelijk om in een contract te vragen om een ander contract te ondertekenen of anders boete?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Huren”