Domicilie student verzetten

Innevdb
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Domicilie student verzetten

#1 , 21 jun 2021 11:03

Dochter 20 jaar studeert muziek in Gent, niet makkelijk om studentenkamer te vinden.
Zoektocht naar woning om met 2 studenten te bewonen via tweedeverblijfstaks stoot altijd op een nee.
Er wordt steevast domiciliering gevraagd.
Wat zijn de consequenties als ik de domicilie van mijn dochter verplaats.
Ik heb op dit moment 2kinderen ten last, dat zou dan voor mij overgaan op een situatie van 1 kind ten laste.
Dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 21 jun 2021 11:50

Lees er de wooncodes van de studentensteden eens op na: domicilie van studenten enkel als de relatie met de ouders onherstelbaar ontwricht is. Voorts verbieden ze verhuur van niet-studentenkamers aan studenten.

iota
Berichten: 830

#3 , 21 jun 2021 11:57

Aantal kinderen ten laste heeft ook invloed op voorwaarden voor studiebeurs/verminderd inschrijvingsgeld, mocht u daar recht op hebben.

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 21 jun 2021 12:29

Informeer eens bij de school waar ze studeert. Die moeten toch kennis hebben van woongelegenheden waar ze naar hartenlust muziek kunnen studeren (lawaai maken)

iota
Berichten: 830

#5 , 21 jun 2021 14:28

Uit eigen ervaring (2j geleden 2 kinderen op kot in Gent): er zijn hier en daar wel eigenaars die toch een vergunning hebben om een kamer in hun huis of een appartementje aan studenten te verhuren. Ook zijn er wat uitzonderingen: broers/zussen mogen samen iets huren. Een appartement met maar 1 slaapkamer mag worden gehuurd door 2 studenten zonder domiciliëring. Mijn kinderen hebben via alle kanalen, ook makelaars, in het oog gehouden wat er vrij kwam en overal rondgebeld. Meestal was het een njet voor studenten, maar op de duur hadden ze toch prijs: een appartementje dat iemand had gekocht voor zijn studerende kinderen die net waren afgestudeerd.

Voor een muziekstudent loont het mss ook om wat te netwerken, indien mogelijk. Muziekliefhebbers, muziekleraars e.d. willen soms wel een muziekstudent onderdak bieden.

Terug naar “Huren”