Opzeg huurcontract

ARVR
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Opzeg huurcontract

#1 , 03 jun 2021 18:13

Beste allen,
Ik huur een appartement sinds 01/04/2016, waarvoor ik de opzeg tijdig heb doorgegeven met als einddatum 05/07/2021.
M.b.t. de dagen van 01/07 tot 05/07 laat de verhuurder mij weten dat de huur bij het verlaten telkens betaald wordt, ofwel tot de eerste van de maand, ofwel tot de vijftiende - in mijn geval zou dus gelden dat ik nog huur betaal tot 15/07.
Dat vind ik echter niet terug in ons contract.
Zou iemand mij kunnen inlichten wat de regels zijn hieromtrent?
Hartelijke dank alvast.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 03 jun 2021 19:43

Een huur loopt normaal van maand tot maand. Als je dus begint te huren op de eerste van de maand, loopt die tot en met de laatste dag van een maand. Afwijken kan enkel met goedkeuring van de verhuurder. Dat moet niet in de huurcontract staan want het staat in de huurwet

JohnD
Berichten: 3580

#3 , 04 jun 2021 00:48

Wat dus in feite wil zeggen dat de huurder hier 15d. cadeau krijgt van de verhuurder. Als ik dus de TS was zou ik hierover zwijgen, vooraleer de verhuurder van gedachten verandert.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Reclame

ARVR
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 jun 2021 09:25

Hartelijk bedankt voor jullie duiding en prettige dag.

Terug naar “Huren”