Huren op kortetermijn

DylanDD
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Huren op kortetermijn

#1 , 31 mei 2021 19:23

Beste

Ik begin in oktober aan een (betaalde) opleiding voor een job. Deze opleiding zou ongeveer 4-6 maanden duren en hier zitten ook stageperiodes in. Tijdens die stageperiodes wordt verwacht dat ik op een bepaalde plek ben, en dit meestal op lastige uren (savonds laat, snachts, ...). Aangezien ik niet in het bezit ben van een rijbewijs noch voertuig lijkt het mij aangewezen om te huren om de stage te kunnen uitvoeren en eventueel ook om eventueel na mijn opleiding daar te wonen als ik vast aangeworven ben.

Nu zijn er tijdens deze opleiding ook examens die moeten afgelegd worden. Stel ik zak voor dit en ik verlies mijn loon wordt het voor mij lastig om nog verder te huren.

Zijn er contracten op korte periode, een halfjaar bijvoorbeeld, waardoor ik voor deze periode iets kan huren? Zijn er andere oplossingen die gunstiger zijn voor mij?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bambipower
Berichten: 1034

#2 , 01 jun 2021 14:56

Ja, je kan voor kortere tijd huren, als je een verhuurder vind die met zo een contract willen verhuren. Maar die zijn zeldzaam

bosprocureur
Berichten: 6854

#3 , 01 jun 2021 15:16

Ik denk dat u iets meer kans maakt door de vraag te stellen op samenhuizen.be . Succes !

Reclame

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 jun 2021 09:59

misschien ook eens kijken op airbnb of dergelijke

Terug naar “Huren”