Buitensporig waterverbruik studio student

K.M.
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Buitensporig waterverbruik studio student

#1 , 25 mei 2021 12:11

Eén van mijn studenten is erin geslaagd om vorig jaar meer dan 200 m3 water te verbruiken;
Dit is waarschijnlijk te wijten aan een toilet welke blijven lopen is, intussen is deze vernieuwd. Student heeft nooit melding gemaakt van dit probleem.

Ik verhuur de studio's aan een all in prijs maw verwarming , elektriciteit en water. Hierbij wordt in het huurcontract wel een max verbruik van 30 m3 vermeld, extra verbruik dient betaald te worden.

Mensen weigeren om dit extra verbruik te betalen, kan dit zomaar ?

Dank u wel.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22316
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 25 mei 2021 12:35

Een student is ook een huurder, en moet zich dus houden aan de huurdersverplichtingen door de wet voorzien. Verzoening proberen bij de vrederechter (kost niets).

polk
Berichten: 438

#3 , 25 mei 2021 15:15

Als u de kosten aan uw huurder wilt doorrekenen cfr uw contract, moet uw huurder natuurlijk wel verbruiker zijn...
Dit is waarschijnlijk te wijten aan een toilet welke blijven lopen is


Hoe zeker bent u daarvan? Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat een huurder dit niet zou melden?

Mogelijk een lek?

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6878

#4 , 25 mei 2021 15:21

Nu ja, ongeacht de oorzaak, de meter duidt dat toch aan ? En dat de huurder dit direct zou melden, daar zou ik niet direct zeker van zijn

mava105
Berichten: 22316
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 25 mei 2021 16:08

Heb persoonlijk meegemaakt dat een WC gedurende jaren bleef lopen in een appartement dat ik pas gekocht had. De WC pot moest vervangen worden, gezien de roestsporen niet meer te verwijderen waren. Was in een appartement met syndicus, en tussenmeters voor water. Via de syndicus heb ik later vernomen dat huurder nooit zijn waterrekening heeft betaald, en dat de toenmalige verhuurder-ex eigenaar het maar verkocht heeft. Huurder had hem nooit verwittigd, en was nooit bereikbaar. Uiteindelijk restte hem enkele nog de gerechtelijke uitdrijving.

Terug naar “Huren”