oplichting ivm huur huis

Robin Vermeylen
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

oplichting ivm huur huis

#1 , 22 mei 2021 20:55

In December 2020 kwam ik via een advertentie in contact met een persoon die een huis te huur stelde.
ik contacteerde hem echter al in oktober.
na 3 maand antwoorden hij via sms.
na bezoek en afspreken kwamen we tot de gemeenschappelijke afspraak dat wij hem zouden helpen met kleine renovatie werken en dit zou vergoed worden in de eerste maanden huur aangezien dit volgens hem niet meer als 3 maandjes werk was.
nu zijn we 6 maanden verder , we hebben veel fysiek werk verricht en zowat al de vooruitgang gemaakt tot nu.
opeens haakt hij af en besluit hij ons te negeren via mail.
komt ook niet meer opdagen.
Welke stappen onderneem ik best ?
ik heb alle gesprekken die we gevoerd hebben over concrete afspraken van de huur deels opgenomen en alle uren die we gewerkt hebben staan ook op mijn gsm genoteerd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
CityBird
Berichten: 792

#2 , 23 mei 2021 05:29

De relatie met die persoon is niet echt duidelijk uit de post.

- Ben jij ook huurder van die persoon?
- Werk jij dan aan het pand dat je huurt of doe jij ander werk voor de verhuurder?

CityBird
Berichten: 792

#3 , 23 mei 2021 08:54

In jouw privebericht is nog steeds niet duidelijk of jullie nu huurder van dat pand zijn.

Reclame

CityBird
Berichten: 792

#4 , 23 mei 2021 15:53

Was er een geschreven en ondertekende huurovereenkomst geweest dan hadden jullie aan het langste eind getrokken, zonder trekken jullie nu aan het kortste en is een positieve uitkomst voor jullie wel erg klein. Je zal immers moeten gaan bewijzen dat er een huurovereenkomst bestond (waarborg die overgeschreven werd, huurbetalingen e.d.) en dat is niet evident mondeling.

Dit is een schoolvoorbeeld van hoe het niet moet.

Robin Vermeylen
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 mei 2021 20:37

We hebben ook al een vakman ingehuurd om hier werk te verichtte , dit was onder akkoord met de eigenaar en hij heeft hier een factuur van laten opmaken , ik ben mij bewust dat dit niet ideaal is maar ons vertrouwen word hier simpel weg gebroken. Ik ben mij bewust dat een contract vrij handig zou zijn maar ons in het 'zwart'werk laten verichtte is ook compleet illegaal, wij waren ons van geen kwaad bewust.

Terug naar “Huren”