verstopte leiding/afvoer

rolandios
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

verstopte leiding/afvoer

#1 , 19 mei 2021 13:10

goedemiddag...

gisteren had ik, na een maand in een appartement te leven (dat ik huur) verstopte leidingen in bad, lavabo en afvoer van de wasmachine...

daarom heb ikzelf dus een expert laten komen, omdat ik anders geen gebruik kon maken van de verstopte leidingen (bad/douche nemen, wassen etc...)

de expert heeft een factuur opgemaakt, die ik dan ook betaald heb (ter plaatse met pin...). de expert heeft letterlijk gezegd dat de opstopping niet te wijten is aan mij, maar aan de vorige huurder. (heeft dit ook zo op de factuur geschreven)

vandaag heb ik dan een mail gestuurd naar de huisbaas met het gegeven dat ik gisteren een spoedinterventie heb moeten doen om de leidingen te laten ontstoppen en dat ik graag de gemaakte kosten wil terugvorderen van de vorige huurder.

Zonet heb ik dus contact gehad met de vorige huurder en die zegt dat hij daar al weg is gedurende twee jaar... kan ik de gemaakte kosten dan terugvorderen op hem? (hij heeft vermeldt dat hij geen problemen had met de afvoer...) en twee jaar lijkt mij nu wel lang om als leiding vast te zitten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6854

#2 , 19 mei 2021 13:51

U hebt totaal geen uitstaans met de vorige huurder, uw contract loopt bij de eigenaar; en als alles verlopen is zoals u zegt, lijkt het mij dan ook een kost te zijn voor de eigenaar.

Staat er iets vermeld in de plaatsbeschrijving, en is er überhaupt een plaatsbeschrijving gemaakt ?

Reclame

Terug naar “Huren”