Werken aan gehuurde garagebox - Aansprakelijkheid?

Jasper.S
Topic Starter
Berichten: 48

Werken aan gehuurde garagebox - Aansprakelijkheid?

#1 , 12 mei 2021 15:04

Hallo,

Ik was niet zeker of dit thuishoorde in Huren, Burgerlijke Aansprakelijkheid of ergens anders.

Wij huren een garage en parkeerplaats op privéterrein (typisch "plein" met garageboxen). De situatie is de volgende: ik krijg vanmiddag (woensdag 12 mei) volgend bericht van de verhuurder.
De daken en dakgoten van <adres> worden volledig vernieuwd met geïsoleerde platen.

De werken zullen op maandag 17/5/2021 (vanaf 7u) aanvatten en maximaal 2 weken duren. Tijdens de werkzaamheden zijn de garages en de parking ontoegankelijk. Gelieve uw voertuig gedurende deze periode niet in de garage/op de parking te stallen. Schade aan wagens of goederen die tijdens de werkzaamheden in de garages/op de parking blijven, vallen ten laste van de huurder.

De twee weken ontoegankelijkheid tot de garages en de parking zullen gecompenseerd worden door het terugstorten van 30 euro huurgeld voor de maand mei 2021.
Behalve het feit dat dit verschrikkelijk laat wordt gecommuniceerd, stel ik mij vragen bij de aansprakelijkheid in geval van schade. Dit lijkt mij nogal makkelijk afgewimpeld. Kan dit zomaar? Wat als er inderdaad schade wordt berokkend aan ons materiaal, waar staan wij dan in dit verhaal?

Het is zo dat deze garages bij veel huurders gebruikt worden voor stockage, niet enkel voor de wagen(s). Gezien de korte termijn die we krijgen, is het onmogelijk om dit nog te beginnen verhuizen o.i.d.

Alvast bedankt voor jullie tijd en advies!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KJ86
Berichten: 2663

#2 , 12 mei 2021 17:12

Contract nalezen, stockage wordt vaak contractueel uitgesloten.

Reclame

Terug naar “Huren”