Ik huur een KMO unit en één van de andere huurders blokkeert vaak de goede doorgang rond het gebouw waardoor leveranciers met grote vrachtwagens mijn unit niet of moeilijk kunnen bereiken. Dit geeft aanleiding tot extra werk zoals het lossen en laden op afstand en soms ook in de regen.
Ik heb de verhuurder reeds meerdere malen een mail gestuurd met daarbij foto's en ook het laatst ontvangen overzicht van de toegewezen parkeerplaatsen dat ik van hen heb ontvangen. Elke unit heeft recht op één of twee parkeerplaatsen, echter de andere huurder heeft er maar twee gehuurd en bezet er systematisch een stuk of vijf en ook dus op plaatsen die niet zijn toegewezen en als klap op de vuurpijl ook op mijn toegewezen plaats.
Ondanks die mails is er geen verbetering zichtbaar, integendeel de laatste twee weken heeft de andere huurder blijkbaar opzettelijk een camionette half op de weg en half op de parkeerplaats gezet om de doorgang te bemoeilijken.
Ik kan niet meteen in mijn huurcontract iets vinden over welke plichten de verhuurder in deze zaken heeft. Maar het lijkt mij logisch dat de verhuurder moet zorgen voor een goede bereikbaarheid van mijn unit en dat mijn exploitatie niet in het gedrang komt door belemmering van de doorgang door een andere huurder door onder andere fout parkeren en gebruik van niet toegewezen parkeerplaatsen.
Ik ben het sturen van mailtjes en foto's nu beu. Ik vermoed dat de verhuurder de andere huurder wel heeft aangesproken maar dat deze zich er niks van aantrekt en integendeel nu dus zelfs opzettelijk verkeerd parkeert en de doorgang bemoeilijkt. Kan ik hier een aangetekende ingebrekestelling voor sturen met onder andere de dreiging van het betalen van minder huur door de mindere bereikbaarheid? En in extremis als na deze aangetekende ingebrekestellingen de situatie niet verbeterd is kan ik dan de huur opzeggen zonder kosten? Want het beperkt wel degelijk mijn exploitatie en ik begin stilaan opzoek te gaan naar een andere beter bereikbare KMO unit.