Slechte bereikbaarheid KMO unit door foutparkeerders

Kristofke
Topic Starter
Berichten: 8

Slechte bereikbaarheid KMO unit door foutparkeerders

#1 , 12 mei 2021 06:52

Ik huur een KMO unit en één van de andere huurders blokkeert vaak de goede doorgang rond het gebouw waardoor leveranciers met grote vrachtwagens mijn unit niet of moeilijk kunnen bereiken. Dit geeft aanleiding tot extra werk zoals het lossen en laden op afstand en soms ook in de regen.

Ik heb de verhuurder reeds meerdere malen een mail gestuurd met daarbij foto's en ook het laatst ontvangen overzicht van de toegewezen parkeerplaatsen dat ik van hen heb ontvangen. Elke unit heeft recht op één of twee parkeerplaatsen, echter de andere huurder heeft er maar twee gehuurd en bezet er systematisch een stuk of vijf en ook dus op plaatsen die niet zijn toegewezen en als klap op de vuurpijl ook op mijn toegewezen plaats.

Ondanks die mails is er geen verbetering zichtbaar, integendeel de laatste twee weken heeft de andere huurder blijkbaar opzettelijk een camionette half op de weg en half op de parkeerplaats gezet om de doorgang te bemoeilijken.

Ik kan niet meteen in mijn huurcontract iets vinden over welke plichten de verhuurder in deze zaken heeft. Maar het lijkt mij logisch dat de verhuurder moet zorgen voor een goede bereikbaarheid van mijn unit en dat mijn exploitatie niet in het gedrang komt door belemmering van de doorgang door een andere huurder door onder andere fout parkeren en gebruik van niet toegewezen parkeerplaatsen.

Ik ben het sturen van mailtjes en foto's nu beu. Ik vermoed dat de verhuurder de andere huurder wel heeft aangesproken maar dat deze zich er niks van aantrekt en integendeel nu dus zelfs opzettelijk verkeerd parkeert en de doorgang bemoeilijkt. Kan ik hier een aangetekende ingebrekestelling voor sturen met onder andere de dreiging van het betalen van minder huur door de mindere bereikbaarheid? En in extremis als na deze aangetekende ingebrekestellingen de situatie niet verbeterd is kan ik dan de huur opzeggen zonder kosten? Want het beperkt wel degelijk mijn exploitatie en ik begin stilaan opzoek te gaan naar een andere beter bereikbare KMO unit.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lukasi
Berichten: 1147

#2 , 12 mei 2021 08:13

klappaaltjes om een parkeerplaats af te sluiten is geen oplossing ?
Jij hebt de sleutel dus jij kunt die paal wegklappen.

Mijn ervaring is dat je zelf probeert constructief een oplossing te bedenken en dit voor te leggen dan de hete brij in de verhuurder zijn bord te schuiven.
In se heeft hij niks te maken met het wangedrag van je buur.

Kristofke
Topic Starter
Berichten: 8

#3 , 12 mei 2021 08:41

Dat heb ik al gedaan, ik heb hen per mail al een paar keer gevraagd om de doorgang te vrijwaren.

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 12 mei 2021 10:52

Laat eens een brief schrijven door een advocaat, zowel naar de verhuurder als die fout bezig zijnde huurder, en dreig ermee naar de rechtbank te zullen stappen. Heeft altijd meer effect dan een mailtje.

Terug naar “Huren”