schade bij intrede en uittrede

cadbe
Topic Starter
Berichten: 39

schade bij intrede en uittrede

#1 , 24 apr 2021 21:30

Ik huur sinds 1 week een woning en er zijn een paar problemen en ik vraag me af of dit ten laste verhuurder of ten laste
huurder is.

1/ Licht van de garage werkt niet en als je op de schakelaar drukt valt de differentieelschakelaar uit in
de zekeringenkast en zit gans het huis zonder elektriciteit.

2/ Als ik de kraan aanzet voor het water in de tuin dan spuit het water langs alle kanten weg buiten
in de leiding. Bij nader kijken zie ik dat er 2 barsten in de leiding buiten zitten , waarschijnlijk door
nachtvorst veroorzaakt want dit huis stond reeds 1 jaar leeg vooraleer ik er inkwam.

Ook ben ik vertrokken uit een huurhuis en daar komt binnenkort een expert-plaatsbeschrijver langs.
Er zijn volgende problemen.

3/ Er is een paneel losgekomen van het dak van de garage door stormschade. Ik heb dat toen gemeld
aan de verhuurder en die ging dat komen herstellen , maar nu 1,5 jaar later is het nog niet hersteld.

4/ Er werd een rolluik vervangen door een firma op kosten van de verhuurder. De firma heeft echter
de kapotte rolluik in mijn tuin gedumpt en de verhuurder ging dit naar het containerpark doen , maar
daar is ook niets van in huis gekomen.

Wat is ten laste verhuurder of huurder van bovenstaande punten ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD
Berichten: 3580

#2 , 24 apr 2021 23:54

De door U opgenoemde zaken 1/ en 2/ zijn ten laste van de verhuurder. maar blijkbaar is er geen of een onvolledige plaatsbeschrijving bij intrede opgesteld. Ik raad u aan zo spoedig mogelijk de verhuurder hierover te informeren per AS.

Voor de zaken 3/ en 4/, die zijn ook ten laste van de verhuurder. Meld die zaken aan de expert-plaatsbeschrijver. Zorg voor bewijzen voor 3/.

MVG
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 25 apr 2021 11:15

Was er een ingaande PB? Indien niet, is een uitgaande PB nutteloos.

Reclame

cadbe
Topic Starter
Berichten: 39

#4 , 25 apr 2021 11:46

Beste JohnD U schreef :

" De door U opgenoemde zaken 1/ en 2/ zijn ten laste van de verhuurder. maar blijkbaar is er geen of een onvolledige plaatsbeschrijving bij intrede opgesteld. Ik raad u aan zo spoedig mogelijk de verhuurder hierover te informeren per AS. "

De afkorting AS die U hier gebruikt " AS " betekend dit Aangetekend Schrijven ?

Mava105 Alles gaat hier tegenwoordig met immokantoren en dat is steeds met intrede en uittrede PB door CheckNet.

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 25 apr 2021 13:25

AS is inderdaad Aangetekend Schrijven.

freelance
Berichten: 2615

#6 , 25 apr 2021 14:06

1/ en 2/ zijn kosten verhuurder .
Als er reeds een ingaande plaatsbeschrijving gebeurt is , en deze gebreken zijn niet opgenomen , dient u zo spoedig mogelijk de verhuurder met aangetekend schrijven ( AS ) op de hoogte te brengen .
3/ en 4/ zijn kosten verhuurder , en mogen niet in de plaatsbeschrijving opgenomen worden .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Terug naar “Huren”