ik huur sinds 1 april 2008 een apartement. Ik heb nu samen met mijn vriend een huis gekocht en zou 1 maart willen verhuizen. We hebben dit gisteren per aangetekend schrijven laten weten aan de huisbaas.
we hebben natuurlijke geen jaar gehuurd en volgens de huurwetgeving zijn we onze waarborg kwijt. tenzij er misschien via huuroverdracht gewerkt wordt.
volgende mankement stelde zich in dit appartement :
serieuze vochtplek in berging die zich ondertussen uitgebreid heeft naar naastliggende badkamer en gang. In de gang is er ook vochtdoorslijpeling.
van de vochtplek in de berging waren we op de hoogte, door verhuurder was beloofd het probleem op te lossen, maar daar hebben we niets van gemerkt.
een ander probleem dat zich stelt : bij het vertrek van de vorige huurder werd door een verhuurder een bedrag aangerekend voor onderhoud van de verwarmingsketel. tot op heden is deze nog niet onderhouden, met als gevolg dat er nu serieus wat mankement aan zijn. Kan de verhuurder ons opnieuw een onderhoud aanrekenen, om dit geld misschien opnieuw in zijn zakken te steken zonder het onderhoud te laten uitvoeren.