Ex betaald niet.

KimberlyVH
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Ja

Ex betaald niet.

#1 , 21 apr 2021 09:17

Beste,

Ik zit in een lastig parket. In september 2020 zijn ik en mijn ex partner uit elkaar gegaan na we in mei 2020 zijn gaan samen wonen.
Omdat hij geen paspoort had is alles behalve het huurcontract op mijn naal komen te staan. Echter na wij uit elkaar zijn gegaan heeft hij niets meer betaald.
Ik heb berichten van hem waar hij in beloofd alles z.s.m. te betalen, dit al maanden geleden t.e.m. vorige week.

Echter is er nog niets betaald en is er een deurwaarder op komst en heb ik geen andere keus dan dit zelf te betalen.

Kan ik deze gelden op een manier terug eisen van hem? Vermits ik wel zwart op wit heb staan dat hij zegt te gaan betalen?

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8842

#2 , 21 apr 2021 15:09

U woont nu alleen op het appartement omdat uw ex-vriend de woning heeft verlaten? In dit specifieke geval is uw ex-vriend tot niets verplicht. Immers hij woont daar niet en hij heeft hert huurcontract niet mede ondertekend.

Franciscus
Berichten: 38601

#3 , 22 apr 2021 11:33

Staat hij al of niet als mede huurder (getekend) op contract?

Geen paspoort (als in geen reispas) geen identiteitskaart van eigen land / België en dus illegaal in BE?

Waar woont hij nu?

Reclame

KimberlyVH
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Ja

#4 , 22 apr 2021 13:25

Hij woont nog in dit apartement en het huurcontract is ondertussen overgezet op zijn naam. Hij heeft ondertussen ook een paspoort.

Franciscus
Berichten: 38601

#5 , 22 apr 2021 13:41

Dus nu legaal in BE ?
Woont in appartement maar u niet?
Dus gezien u ook op huurcontract stond - als ik goed heb gelezen ??? - kan u door de verhuurder voor de volledige som aansprakelijk worden gesteld en moet u die betalen. Een gerechtsdeurwaarder kan inderdaad wel met vonnis aan uw deur staan en alles wat van u u met beslag leggen ter delging van de kosten en achterstallige huur.
U moet die dan maar van uw ex terugvorderen via de rechtbank.

*bij niet betalen huur kan een GDW al bewarend beslag leggen op inboedel van appartement.
** we gaan ervan uit dat u feitelijk samenwonend was.....

Bij gebrek aan meer en duidelijke informatie .

KimberlyVH
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Ja

#6 , 22 apr 2021 15:31

Wij waren inderdaad feitelijk samenwonend. Echter zijn het ook kosten als elektriciteit , water, internet e.d. Die niet betaald werden door hem. Hij is nu inderdaad legaal in BE.

Terug naar “Huren”