niet naleven contract

mazda
Topic Starter
Berichten: 55

niet naleven contract

#1 , 09 jan 2009 22:04

In de huurovereenkomst staat dat ik geen bvba mag oprichten in het huurhuis.

Als ik dat wel doe, kan de huisbaas dan onmiddelijk mijn opzeg geven voor niet naleven van het contract?

Dank voor antwoord

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dieke
Berichten: 1299

#2 , 09 jan 2009 22:13

Ik denk dat het hier vooral belangrijk zal zijn wat jij van zin bent met die bvba. Richt je een bvba op zonder dat je het pand dat je huurt aangeeft als aftrekbare kost voor je bvba, lijken er zich mij weinig problemen te stellen. Zodra je de huurkost echter door die bvba laat betalen, moet de verhuurder hiervoor ook extra belastingen betalen en dan lijkt hij mij het recht te hebben de verbreking van het huurcontract te eisen.

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 11 jan 2009 09:40

“Art.1729.Indien de huurder het gehuurde voor een ander gebruik bezigt dan waarvoor het bestemd was, of voor een gebruik waaruit enig nadeel kan ontstaan voor de verhuurder, kan deze, naar gelang van de omstandigheden, de huur doen ontbinden.”(Burgerlijk Wetboek).

De verhuurder kan MINSTENS het nadeel dat de huurder voor hem doet ontstaan op de huurder verhalen en de schending van de overeenkomst doen ophouden,zo nodig onder verbeurte van een dwangsom.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Huren”