Kotbaas wilt contract opzeggen zonder formele brief

sebastienrc
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Kotbaas wilt contract opzeggen zonder formele brief

#1 , 19 apr 2021 15:00

Ik heb mijn matras vuil gemaakt en mijn kotbaas wilt de contract hierdoor opzeggen. Ook heeft ze hiervoor geen formeel brief gestuurd. (enkel mond aan mond) Verleden week had ze mijn kot laten bezoeken zonder ook toestemming te vragen. Ze heeft mij enkel een week daarvoor een bericht gestuurd. Ook hadden wij vorig jaar aan het contract toegevoegd dat ze mij moest verwittigen wanneer ze ging langskomen.( Waaraan ze zich dus niet aan heeft gehouden aangezien ik op een dag wakker werd met de kotbaas en een klusjesman in mijn kamer.)

Kan dat allemaal zomaar?
Kan ze zomaar mijn contract opzeggen? Ze zei dat ik voor 14 juni moest vertrekken & dat is vlak tijdens de examens, wat vrij lastig kan zijn.
Sebastien

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 19 apr 2021 15:14

Zolang u niets schriftelijk hebt, niets van aantrekken. Schade door u aan de matras is uiteraard te betalen of nieuw te kopen.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 19 apr 2021 15:48

Plaats een nieuw slot. Dat recht heb je. Bewaar het oude en plaats het terug bij einde contract. Probleem opgelost

Reclame

KJ86
Berichten: 2663

#4 , 21 apr 2021 09:45

Niets van aantrekken is een beetje te kort door de bocht.
Je kan uit beleefdheid, informeel verwittigd zijn, zodat je meer tijd hebt om voorbereidingen te treffen. De formele opzegging kan dan nog volgen, de procedure (opzegtermijn) zal waarschijnlijk in uw overeenkomst beschreven zijn.

Terug naar “Huren”