Ik huur garage , deze is verkocht maar kan blijven ,wat met waarborg

Opont
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Ik huur garage , deze is verkocht maar kan blijven ,wat met waarborg

#1 , 19 apr 2021 02:04

Ik huur een garage en deze is verkocht. Blijven is geen probleem koper is investeerder.
Nu vraagt nieuwe eigenaar een nieuw contract te ondertekenen aan de zelfde voorwaarden..
Maar vraagt dan ook een waarborg. Ik heb mijn waarborg niet terug ontvangen
Nu wat moet er gebeuren , moeten ze de waarborg doorgeven naar nieuwe eigenaar ? .

Mvg

Marc

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 19 apr 2021 07:59

Als het contract geregistreerd was (het vorige/bestaande contract): de nieuwe eigenaar neemt dit contract over, inclusief de waarborg. Een nieuw contract is niet nodig (maar mag wel). Waarborg kan dan overgenomen worden op het nieuwe contract, of kan vrijgegeven worden door de nieuwe eigenaar.

Is het niet geregistreerd: dan stopt de huur op het moment van de verkoop, en kan de nieuwe eigenaar eisen wat deze wilt, bijvoorbeeld een nieuw contract. U dient zich in dat geval te wenden tot de vorige eigenaar voor de waarborg.

Opont
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 apr 2021 15:28

De overdracht zal via de notaris gaan .

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 22 apr 2021 11:31

Het is niet de taak van een notaris om zich bezig te houden met de huur.
Mogelijk kan wel in akte staan dat garage verhuurd is maar zelfs dat hoeft niet.

Terug naar “Huren”