Nieuwe ongeidentificieerde eigenaar doet opzeg huurwoningen.

JohnD
Topic Starter
Berichten: 3580

#16 , 14 dec 2008 17:01

OK, bedankt jdm, dat zou normaal geen probleem opleveren dat die oude eigenaar dat adres heeft.
Maar is die opzeg zonder die identiteit van de nieuwe huurder dan in feite wel geldig - of ongeldig zodat hij een nieuwe opzeg dient te geven die dan bvb ten vroegste vanaf de 1ste van de maand volgend op de maand waarin de opzeg per AS aangeboden werd, ingaat ? M.a.w. vanaf 1 Januari 2009 tot eind Maart 2009, indien die nieuwe eigenaar er voor zorgt dat het AS nog voor het einde van deze maand aangeboden word bij de huurder(s)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
artemis
Berichten: 3294

#17 , 14 dec 2008 20:55

Maar is die opzeg zonder die identiteit van de nieuwe huurder dan in feite wel geldig - of ongeldig zodat hij een nieuwe opzeg dient te geven die dan bvb ten vroegste vanaf de 1ste van de maand volgend op de maand waarin de opzeg per AS aangeboden werd, ingaat ? M.a.w. vanaf 1 Januari 2009 tot eind Maart 2009, indien die nieuwe eigenaar er voor zorgt dat het AS nog voor het einde van deze maand aangeboden word bij de huurder(s)
Mij lijkt dit een heel simpele vraag.
Je zou ze via mail aan de huurdersbond kunnen stellen. Ik weet dat je daar in feite lid van moet zijn, maar ik heb (als verhuurder ;-) ) al 2x een vraag aan hen gemaild en 2x een antwoord gekregen.

JohnD
Topic Starter
Berichten: 3580

#18 , 14 dec 2008 21:44

Ja, bedankt artemis, want dat had ik hier in heel dat gedoe nog vergeten op de koop toe. Ik heb die personen gezegd dat ik ze ging helpen, dus wat doe ik: als lid van Test-Aankoop en de huurdersbond, geef ik beide org's een telefoontje. TA beweert dat het in het geheel de taak van de huurder niet is om te weten te trachten te komen wie die nieuwe eigenaar is, maar dat die (ook volgens laatste post van jdm waarin ergens vermeld word dat in het AS de identiteit van eigenaar moet staan) zich maar kenbaar moest stellen in dat AS. Echter de huurdersbond doet uitschijnen dat de huurder toch de moeite moet doen om te weten wie die eigenaar is. Nu gij.

Reclame

JohnD
Topic Starter
Berichten: 3580

#19 , 14 dec 2008 21:49

Je zou ze via mail aan de huurdersbond kunnen stellen. Ik weet dat je daar in feite lid van moet zijn, maar ik heb (als verhuurder ;-) ) al 2x een vraag aan hen gemaild en 2x een antwoord gekregen.
Ha, ha een spion. Nou mij vragen ze altijd mijn lidnummer. Maar de echte kneepjes kennen ze toch ook niet altijd hoor. Die leer je zelf in de praktijk, zowel als huurder als als verhuurder.

JohnD
Topic Starter
Berichten: 3580

#20 , 08 jul 2009 12:05

Dit probleem is intussen opgelost. De nieuwe eigenaar-verhuurder heeft uiteindelijk een nieuwe opzeg gegeven van 6m.; waarschijnlijk om zeker te zijn. Daar ondertussen de akte reeds 2m. verleden was, was dit dus 6m. geworden voor die opzeg. Hij heeft het dan nog voor de vrederechter laten komen voor een schadevergoeding. Daar heeft de rechter er hem op gewezen dat hij een nieuwe opzeg gedaan had. De huurder was akkoord om binnen die termijn van xtra 6m. een app't te vinden en gaat er nu uit eind Aug.

In totaal is de opzeg wegens eigenbewoning dus 9m. geworden, en dit terwijl het kontrakt niet geregistreerd was. De verhuurder moet alle kosten betalen van het geding, dat hij beter niet had aangespannen omdat hij een nieuwe opzeg gegeven had.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Terug naar “Huren”