overhandiging sleutel

gekko
Topic Starter

overhandiging sleutel

#1 , 22 nov 2008 08:54

Volgende week loopt mijn opzegtermijn af. Mijn vraag...waar moet ik op letten zodat ik ik mijn huurwaarborg terug krijg. Zodat ze me niet kunnen strikken met een of ander onnozel praatje....( huur is altijd betaald geweest en er is nooit een plaatsbeschrijving geweest)
Ik zoek in feite nuttige inlichtingen zodat ik een beetje voorbereid ben.

Mvg,

Rudi.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 22 nov 2008 09:22

Als er nooit een plaatsbeschrijving geweest is moet je de waarborg normaal integraal terugkrijgen. De bewijslast om eventueel iets van de borg af te trekken ligt bij de verhuurder. En vermits er geen plaatsbeschrijving geweest is kan er ook niets vergeleken worden.

Betty D

#3 , 23 nov 2008 21:15

tja wij krijgen problemen omdat we dampkap niet hadden gekuist. En der hingen een paar spinnenwebben, ondanks het feit dat we hele dagen bezig zijn geweest met poetsen. (ik heb net zelf een topic gestart over alle miserie die we ineens kregen ondanks onze goeie verstandhouding met de huurbaas)

Maar idd, als je geen 1e plaatsbeschrijving hebt gehad sta je er wel beter voor dan wij he :P Ze kunnen niet vergelijken, tenminste niet met iets dat op papier vastgezet is.

Als je de sleutel zelf overhandigt kan je vragen om een bewijsje hiervan. Die zou je ook aangetekend kunnen sturen.

O ja, je kan best ALTIJD een schriftelijk bewijs vragen.. we zijn zo al vaak bedrogen aangekomen door gewoon op ons gevoel af te gaan en mensen te vertrouwen.

Reclame

Terug naar “Huren”