Rioolbuis inderdaad gebroken

NatD
Topic Starter
Berichten: 427
Juridisch actief: Nee

Rioolbuis inderdaad gebroken

#1 , 06 apr 2021 23:29

Zoals de ruimdienst anderhalf jaar geleden vermoedde, zoals in dit topic te lezen is, is de rioolbuis nu helemaal gebroken. Ik had destijds wel een aangetekende brief geschreven, maar huisbaas had er niks aan gedaan. De "overstromingen" gebeuren gelukkig enkel in de fietsenberging, via een afvoerbuis die ook nog een soort van overloop heeft, daar loopt het allemaal uit, douchewater en "wc-afval". De eigenaar zal het laten herstellen, dat is het probleem niet, het zou zelfs volgens de ontstopper die vandaag kwam voor de verzekering zijn. Wat wel het probleem is, is dat de eigenaar van mij verlangt dat ik dat allemaal opkuis omdat ik op het gelijkvloers woon. Ik heb hem vlakaf gezegd dat ik geen probleem heb met stront op te kuisen van mijn honden, maar dat ik niet zal beginnen met stront van een ander op te kuisen en al zeker niet door een probleem dat ik anderhalf jaar geleden al aangekaart heb. Ik zit in mijn opzegperiode, ik verhuis volgende maand, dan ben ik van alles hier af. Maar mijn vraag is, kan hij inderdaad verlangen van mij dat ik dat schoonmaak tot het hersteld is omdat ik op het gelijkvloers woon?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
NatD
Topic Starter
Berichten: 427
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 apr 2021 00:34

Nog even een aanvulling zodat er niet zou gezegd worden dat mijn afval daar ook tussen zit. Mijn "afvalwater" loopt wel nog steeds in de beerput. Het afvalwater dat in die afvoerbuis terechtkomt, is afvalwater van de studio's op het tweede verdiep en van de keuken op het eerste verdiep ...

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 07 apr 2021 09:41

Opkuis is ook door de verhuurder of zijn verzekering te betalen.

Reclame

freelance
Berichten: 2615

#4 , 07 apr 2021 15:21

Inderdaad , door de verhuurder op te kuisen ( betalen voor opkuis ) .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

NatD
Topic Starter
Berichten: 427
Juridisch actief: Nee

#5 , 08 apr 2021 18:52

Dank! Dat weet ik dan ook weer :)

Slotje ;)

Terug naar “Huren”