verhuurder dreigd met factuur van €2000

jempitje
Topic Starter
Berichten: 7

verhuurder dreigd met factuur van €2000

#1 , 03 apr 2021 16:28

hallo
ik woon al bijna 6j op het zelfde adres met dezelfde verhuurder,
deze komt altijd onaangekondigd en meerdere malen per jaar langs,
nu is hij afgelopen week langs gekomen en vroeg om meteen het toilet te mogen herstellen, waarvan hij weet dat die al 3j stuk is,
hij vertelde er nog bij dat hij een torenhoge factuur heeft gekregen van het waterverbruik van dit jaar en zegt dat dit zeker aan mijn toilet ligt,
ik heb hem vertelde dat dit zeker niet kan zijn want het water naar mijn toilet heb ik persoonlijk dicht gedraaid want de spoelbak vulde niet meer (binnenwerk is stuk)
toch blijft hij erop aandringen om dit nu volgende week te komen doen, heeft ook ondertussen al verschillende berichten gestuurd met de vraag wanneer hij mag langskomen ervoor,
ik vertelde hem echter dat hij normaal niet zo mag doen en door corona onderandere hij niet mag binnenkomen omdat ik verhoogd risico loop, hij antwoorde simpelweg met dan moet jij maar uit je studio gaan zodat ik het toilet kan herstellen, dit wil ik ook niet toelaten want ik vertrouw hem echt niet,

na enig opzoek en verschillende telefoontjes naar verschillende instellingen heb ik ook nog es vernomen dat ik ondertussen een openstaande schuld van hem aan het afbetalen ben, namelijk de energie, hij heeft blijkbaar de energie van 1j niet betaald voor ik er nog woonde en die schuld komt nu blijkbaar op mijn schouder, ik dacht eerst dat het kwam omdat ik documenten heb verkeerd ingevuld,

iemand die mij kan aanraden wat ik echt moet doen, mag ik hem zomaar binnenlaten om het toilet te laten herstellen ondanks zijn bedreiging met die factuur van €2000

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 03 apr 2021 16:34

Waarschijnlijk hebt u documenten dan toch niet of verkeerd ingevuld want het is onmogelijk dat u verbruiksfacturen zou moeten betalen die niet verbonden zijn aan uw eigen energieleveringscontract.

Waarom krijgt de verhuurder de factuur van uw waterverbruik?????

Blijkbaar klopt daar niets.

En ja: het herstellen van een toilet dat blijft lopen is voor de HUURDER, niet voor de verhuurder.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

jempitje
Topic Starter
Berichten: 7

#3 , 03 apr 2021 16:47

ben idd vergeten te melden dat in mijn huurcontract ik elke maand een bijdrage moet doen van €10 voor waterverbruik omdat het water op naam van de eigenaar staat, en ik kan niet aan de originele meter aangezien die binnen bij de onderbuur is,

qua van toilet wist ik dit niet, ik heb dit dan ook besproken al met de eigenaar en die was er niet mee akkoord dat ik die wou laten herstellen, waarom weet ik niet,

en qua facturen van energie baseren de leveranciers en imewo toen, nu fluvius zich op basis van verbruiksadres, het eerste jaar dat ik er woonde nam ik meteen contact op met de leverancier nupower om een energiecontract af te sluiten, in eerste instantie kreeg ik bericht terug dat dit in orde was en moest ik ong €50 per maand betalen, tot in september van het zelfde jaar opeens facturen kreeg van onderandere openstaande schuld op mijn naam op het verbruiksadres waar ik woon, nam meteen contact op met hen om te melden dat er iets niet klopte want de factuur stond niet op mijn naam, imewo toen nog wist me te vertellen dat ik er zonder meer woon en dat ik die zowizo moet betalen, ik heb dit dan ook zo gedaan op afbetaling omdat ik ook onderandere niet zo veel verstand heb van papieren, nu blijkt met wat hulp van iemand hierbuiten dat ik al jaren een openstaande factuur afbetaal van de eigenaar die hij van energie verbruikte nog voor ik op het verbruiksadres woon, dit is nu eindelijk in onderzoek,

ohja ik heb ook vertegen te vertellen dat ik ten weten ben gekomen dat het huurcontract niet geregistreerd is

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 03 apr 2021 16:55

Ja wie betaalt nu ook facturen die op iemand anders zijn naam staan....
Dit moet je laten corrigeren. Je hebt de bewijzen in handen:
1. niet op uw naam (kan niet worden tegengesproken)
2. u woonde er toen niet (argument dat u er woonde is dus aantoonbaar foutief).

Dit win je zonder probleem.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 03 apr 2021 17:30

aat u bijstaan met meer verstand van die papieren bvb OCMW

jempitje
Topic Starter
Berichten: 7

#6 , 03 apr 2021 17:42

Ja wie betaalt nu ook facturen die op iemand anders zijn naam staan....
Dit moet je laten corrigeren. Je hebt de bewijzen in handen:
1. niet op uw naam (kan niet worden tegengesproken)
2. u woonde er toen niet (argument dat u er woonde is dus aantoonbaar foutief).

Dit win je zonder probleem.
dank je alvast voor je goeie raad,
ik ben sinds vrijdag dankzij de hulp van iemand er nu volop mee bezig om dat allemaal in orde te brengen,
maandag ga ik dan ook meteen de eigenaar op de hoogte brengen dat hij niet moet langskomen om het toilet te herstellen dat dit voor mij is normaal,

Terug naar “Huren”