Huurwaarborg na uit elkaar gaan

Priscillam
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Huurwaarborg na uit elkaar gaan

#1 , 28 mar 2021 13:10

Ik heb onlangs een huurcontract getekend samen met mijn toenmalige partner. Ik heb zelf de huurwaarborg betaald, dit bedrag is van mijn rekening gegaan, niet van het zijne, niet van een gezamenlijke.
Nog voor we de sleutel hebben gekregen, is de relatie stop gezet omwille van een moordpoging op zijn ex-vrouw. Ik heb hem na die moordpoging uiteraard meteen laten weten dat ik niets meer met hem te maken wil hebben. Ondertussen heb ik ook al meerdere klachten neergelegd ivm stalking en dreigingen tegen hem. Hij is compleet losgeslagen, en tot alles in staat op dit moment. Hij wilt mij kapot maken.
Het spreekt dus voor zich dat ik het huurcontract meteen heb opgezegd, want ik ben op dat adres helemaal niet veilig.
Hoewel mijn ex eerst nog aangaf dat hij niets van dat geld moest hebben, omdat dat mij toebehoort, zegt hij sinds vandaag het complete tegenovergestelde.
Hij moet en zal de helft opeisen. Hij weigert me ook het huurcontract te bezorgen. Hij dwarsboomt me in alles wat hij maar kan.
Mijn vraag is, kan ik deze waarborg zelf voor 100% terugvorderen. Of heeft hij recht op de helft hiervan? Word het bedrag van de huurwaarborg teruggestort naar het rekeningnunmer waarvan het ook kwam? Hoe zit dit in elkaar op juridisch vlak?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
freelance
Berichten: 2615

#2 , 28 mar 2021 14:17

Welke naam ( namen ) staan er op het bankformulier waarborg ?
Wat zegt uw verhuurder ?
Als het over het " terugvorderen " van de waarborg gaat heeft ook de verhuurder daar iets in te zeggen .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Reclame

Terug naar “Huren”