Provisie kosten

KatNoir
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Provisie kosten

#1 , 26 mar 2021 19:01

Ik huur mijn appartement al since 2017 en de basishuurprijs was berekend als volgt, 650 voor het app en 100 voor de garage die een totaal maakt van 750 euro zonder provisie kosten( 80 euro per maand). Nu is het app verkocht maar de garage is nog van de vorige eigenaar. In hun verdelingen van de basishuur prijs hebben de verdeling als volgt de nieuwe eigenaar krijgt 750 en de oude 80 voor de garage. Maar mogen zij de provisie kosten verdelen want ; d.w.z. dat de nieuwe eigenaar meer pacht krijgt dan volgens 2017 . De nieuwe eigenaar is hier mee afgekomen en zij willen ook op deze nieuwe split mij indexeren met de cijfers van 2021. De nieuwe eigenaar zou maar 50 provisie vragen en de oude 30 die van de voorafgaande bedragen moeten afgetrokken worden. Ik ben hier niet mee akkoord want dat wil zeggen dat ik voor een garage 50 euro betaal aan de Belgische kust( deze garage is met elektriciteit en belichting en volledig betegelt zowel vloer als de muren) en de nieuwe eigenaar van het appartement kan mij indexeren op 700 euro in plaats van de originele 650 euro voor het appartement. De nieuwe eigenaar heeft mij verteld dat dit door hun notaris was voorgesteld. Dus de nieuwe eigenaar is een indexatie toepassing aan het doen op een deel waar zij geen eigenaar van zijn in mijn ogen, namelijk de garage.Wat kan ik doen HELP

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 26 mar 2021 20:01

Voor een garage moeten er normaal geen provisiekosten zijn, gezien geen verwarming, geen kuisen, hooguit wat elektriciteit kosten voor de verlichting, en die zijn verwaarloosbaar om er een maandelijkse provisie voor te vragen.

Thomas Morus
Berichten: 5928
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 26 mar 2021 20:14

Ik begrijp niets van de gestelde vraag.
Uiteraard kan men wel kosten/provisie aanrekenen voor een garage in een garagecomplex:
o.a. kosten van periodiek poetsen of vegen, elektriciteit, lampen, onderhoud gemeenschappelijke garagepoort, kosten lift als die er is, ....
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Terug naar “Huren”