Dit bericht had ik even niet gezien. Bedoelt u dat we ons kunnen beroepen op een specifiek artikel uit het burgerlijk wetboek?Het verwijderen van het terras, is een voldoende reden op het contract te laten ontbinden.
Als je het niet onderling geregeld krijgt met de verhuurder, zal je naar de vr moeten.
Hier heb ik enkele bedenkingen bij:
Dat zegt mijn gevoel ook, maar mag ik daarop vertrouwen?U hebt een app gehuurd met terras... als het verwijderd wordt doen zij contractbreuk, niet jij.
Stel u voor, dat ze een slaapkamer afnemen.
Zie punt : moet de huurder, in geval van grote herstellingen, schadeloos worden gesteld ?Hier heb ik enkele bedenkingen bij:
1. Ja, je zou die werken als dringend kunnen omschrijven, wegens aftakeling balkon. Maar de afgelopen tien maanden bleken ze toch niet zo dringend, aangezien ons op geen enkel moment is gezegd dat dit balkon een gevaar voor ons betekende. Idem voor het balkon van de verdieping boven ons, dat ook op ons hoofd had kunnen vallen.
2. Aangezien in ons contract het balkon expliciet beschreven staat als deel van het verhuurde goed, is verhuurder dan niet verplicht ons een nieuw balkon te geven? Indien zij dat weigert, pleegt ze dan geen contractbreuk?
Art. 1719. De verhuurder is, uit de aard van het contract, en zonder dat daartoe enig bijzonder beding nodig is, verplicht :
1° Het verhuurde goed aan de huurder te leveren;
2° Dat goed in zodanige staat te onderhouden dat het kan dienen tot het gebruik waartoe het verhuurd is;
3° De huurder het rustig genot daarvan te doen hebben zolang de duur duurt.
en ook
Art. 1723. De verhuurder mag gedurende de huurtijd de gedaante van het verhuurde goed niet veranderen.
Ja, dat vind ik een moeilijke.Zie punt : moet de huurder, in geval van grote herstellingen, schadeloos worden gesteld ?Hier heb ik enkele bedenkingen bij:
1. Ja, je zou die werken als dringend kunnen omschrijven, wegens aftakeling balkon. Maar de afgelopen tien maanden bleken ze toch niet zo dringend, aangezien ons op geen enkel moment is gezegd dat dit balkon een gevaar voor ons betekende. Idem voor het balkon van de verdieping boven ons, dat ook op ons hoofd had kunnen vallen.
2. Aangezien in ons contract het balkon expliciet beschreven staat als deel van het verhuurde goed, is verhuurder dan niet verplicht ons een nieuw balkon te geven? Indien zij dat weigert, pleegt ze dan geen contractbreuk?
Art. 1719. De verhuurder is, uit de aard van het contract, en zonder dat daartoe enig bijzonder beding nodig is, verplicht :
1° Het verhuurde goed aan de huurder te leveren;
2° Dat goed in zodanige staat te onderhouden dat het kan dienen tot het gebruik waartoe het verhuurd is;
3° De huurder het rustig genot daarvan te doen hebben zolang de duur duurt.
en ook
Art. 1723. De verhuurder mag gedurende de huurtijd de gedaante van het verhuurde goed niet veranderen.
Bij grote herstellingswerken heeft hij 40 dagen de tijd om de werken te beëindigen.
Uw tante zal volgens mijn visie geen ongelijk hebben.
Ga in discussie en probeer een billijke overeenkomst te bereiken. Zonder gerechtelijke tussenkomsten.
Inderdaad, we proberen het al pratend op te lossen en hopen op begrip. Maar zie mijn comment hierboven (in antwoord op LYNX).Ik zou me niet bezighouden met het feit, of ze het moedwillig hebben achtergehouden. Dat ga je toch nooit kunnen bewijzen.
Als je hier mee naar de vr moet, ben ik er van overtuigd, dat hij het contract zal ontbinden. Hij zal begrip hebben, zeker nu met corona, dat een terras voor u belangrijk is.
Maar, probeer eerst in onderling overleg. Als je verhuurder wat begrip heeft voor jullie situatie, dan komt het zo goed