Onstabiele douche zorgt vocht problemen bij de onderbuur.

Dries Peers
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Onstabiele douche zorgt vocht problemen bij de onderbuur.

#1 , 21 mar 2021 18:31

Beste forum leden,

Ik zit momenteel verveeld met volgend issue.

SInds begin januari heeft mijn onderbuur vochptproblemen in zijn appartement. Deze problemen werden veroorzaakt door vocht afkomstig vaan mijn douche aangezien deze onstabiel staat.
Er is ondertussen een eerste lekopsporing gebeurd die bevestigt dat loskomende voegen veroorzaakt worden door de onstabiele douche zodat water kan insijpelen.
Nu kreeg ik een ingebrekestelling als huurder via de expertisebureau vanuit de syndicus, aangezien mijn ansprakelijkhied in het gedrang kan komen omdat het probleem mogelijks bij de douchevoegen zou zitten.
Nu is het ook zo dat dit probleem in 2018 nog eens gebeurd is. Toen is er ook een expert geweest die zei dat de douchebak niet stevig stond waardoor voegen snel loskomen. De verhuurder heeft dit toen niet laten herstellen waardoor er nu terug problemen zijn.
De verzekeringmaatschappij vertelde me ook dat ik dit waarschijnlijk met mijn verzekering zal moeten betalen maar toch vind ik dit zeer vreemd.
Hoort dit niet thuis onder een blokpolis van het gebouw aangezien de oorzaak een constructiefout is?

Any thoughts?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 21 mar 2021 19:47

Een onstabiele douchebak is een probleem voor de verhuurder. Stel hem aangetekend in gebreke en geef hem nog 3 weken om dat in orde te maken. Nadien stap je naar de VR. Silicone voegen moeten onderhoud / eventueel vervangen worden door de huurder, maar als de bak zelf al niet stabiel staat, beginnen die veel sneller water door te laten

Dries Peers
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 mar 2021 20:25

mava105: bedankt voor je antwoord.
Ik heb hem niet in gebreke gesteld aangezien het proces tussen de verzekeraars nu in gang is gezet.
Zou dit een probleem vormen?

De tegenexpertise volgt op 8 april...

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 21 mar 2021 20:31

Herinner hem toch maar aan het probleem. Vochtschade kan zeer hoge kosten met zich meebrengen. U vermijdt best het risico dat de eventuele verwaarlozing aan u aangerekend wordt.

Franciscus
Berichten: 38587

#5 , 22 mar 2021 13:54

En doe dit met een Aangetekende Schrijven en een gewone brief waarin u telkens verwijst naar het andere schrijven. Vermeld best ook de chronologie van de feiten dus ook die van 2018.

Terug naar “Huren”