Plaatsbeschrijving gebreken woning

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

Re: Plaatsbeschrijving gebreken woning

#16 , 23 mar 2021 09:31

Hoe kan de huisbaas binnen om dat vast te stellen en dergelijke foto's te nemen? Wanneer werden de sleutels afgegeven?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
freelance
Berichten: 2615

#17 , 23 mar 2021 14:21

Kan de huisbaas bv door mijn spullen die er stonden en eventueel foto's die hij toen nam de schade aan de muren op mij steken? Of kan ik mij indekken ivm aangetekend gebreken en schade mee te delen. Ik heb enkele dagen terug ook al WhatsApp bericht naar hem toe gezonden.
Zolang er geen plaatsbeschrijving opgemaakt is , en ondertekend door huurder en verhuurder , kan verhuurder NIETS doen met deze foto's , aangezien deze niet tegensprekelijk zijn .
Tegensprekelijk wil zeggen dat U daar uw zeg over moet hebben , en akkoord gaan of niet ( en DAARVOOR dient een plaatsbeschrijving , bij VOORKEUR VOORALEER de huurder intrek neemt , en in het bijzijn van de huurder ) .

Vanaf het ogenblik dat uw contract effectief ingaat , of wanneer u de sleutels gekregen heeft , mag de verhuurder het appartement niet meer betreden , zonder uw toelating .
U kan desnoods zelfs een ander slot ( laten ) steken .( op uw kosten weliswaar ) .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Ritac
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#18 , 23 mar 2021 17:28

Dag allemaal,
Vermits het mij helaas allemaal te veel werd heeft een vriendin ingegrepen en het ocmw verwittigd dat ik dringend hulp nodig had (wegens ik wanhopige gedachten kreeg) ondertussen ben ik door hen gecontacteerd en ook een goed uur later op gesprek geweest. Heel veel info gekregen en morgen komen ze op huisbezoek. Toevalig toen ik vandaag even enkele uurtjes weg was zou de huisbaas 3x aan de deur hebben gestaan. Wat hij niet weet is dat ik de tablet van mijn dochter op geluid opname heb gezet toen ik weg was uit het app en ik deze ondertussen reeds beluisterde en geen personen hoorde kloppen. (voor het geval hij zou binnen gekomen hebben zonder mijn weten) de huisbaas stelde zelf voor voor morgen de plaatsbeschrijving op te komen maken. Wat hij niet weet is dat het ocmw aanwezig zal zijn, onze afspraak is gwn een uurtje vervroegd 😅. Wordt dus ondertussen allemaal inorde gebracht.
Bedankt allemaal voor jullie massale tips!

Reclame

freelance
Berichten: 2615

#19 , 23 mar 2021 19:46

Het beste gewenst .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Franciscus
Berichten: 38596

#20 , 25 mar 2021 17:29

Laat iets weten op het forum.

Thomas_A
Berichten: 2304
Juridisch actief: Nee

#21 , 08 apr 2021 09:04

Ik zit ook met dat papier wat hij me liet tekenen, en ik zo dom was om mijn handtekening onder te zetten.
Nu kan hij mij en dochtertje blijkbaar op elk moment buiten zetten.
Dit is uiteraard onzin. Je kan niet zomaar ondertekenen om afstand te doen van je huurrechten.

Op zich is er geen reden waarom jij veel actie zou moeten ondernemen: als plaatsbeschrijving en registratie niet in orde komen, is dit vooral probleem van de verhuurder.

Terug naar “Huren”