eind huurcontract - foto's dieren bezoeken

AnneT
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

eind huurcontract - foto's dieren bezoeken

#1 , 16 mar 2021 13:44

Mijn huur is opgezegd...

De verhuurder wil graag foto's voor advertentie - ik vind dit wel persoonlijk... kan ik dit weigeren?
Als ik geen foto's maak, wil hij dit zelfs doen...

We hebben een kat, maar in het contract (vanaf 2018) staat dat huisdieren niet toegestaan zijn. Was er toch geen aanpassing dat huisdieren toch zijn toegestaan?

Hoe werkt dit bij de bezoeken? Moet de verhuurder er zijn/moet hij de geïnteresseerden begeleiden, of moet ik de bezoekers begeleiden? En hoe zit het in Corona-tijden: de huisbaas, ik, maar ook bezoekers?

Bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Franciscus

#3 , 16 mar 2021 14:07

Neen er is geen gewijzigde wetgeving. Edoch de meeste rechtspraak is dat kleine huisdieren wel kunnen maar ze mogen geen overlast bezorgen en evenmin schade berokkenen.
Blijft wel een inbreuk op uw contract want dat is een verbintenis tussen partijen.
Eigenaar mag foto's komen nemen maar 'persoonlijke' zaken mag u afdekken of foto moet zo getrokken worden dat foto van vb kinderen of van uw superluxuese geluidsinstallatie er niet opstaat.
En zie verder bij #2

Reclame

NatD

#4 , 16 mar 2021 14:43

Als je toch weggaat, is er toch geen probleem? Zolang er geen schade veroorzaakt is en de verhuurder heeft geen klachten gehoord, zou ik er niet veel van maken. En maak je foto's zonder krabpalen of kattenbakken in beeld :)

freelance

#5 , 16 mar 2021 15:00

Hoe werkt dit bij de bezoeken? Moet de verhuurder er zijn/moet hij de geïnteresseerden begeleiden, of moet ik de bezoekers begeleiden? En hoe zit het in Corona-tijden: de huisbaas, ik, maar ook bezoekers?
Wat staat er in uw huurcontract omtrent huisbezoeken na opzegging huur ?
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

AnneT
Topic Starter

#6 , 16 mar 2021 15:30

Bedankt zo ver!

Contract:
Drie maanden voordat onderhavige huurovereenkomst ten einde loopt, ... , zal de huurder, tot op het ogenblik van zijn vertrek, het aanbrengen van plakbrieven op de meest zichtbare plaatsen moeten toestaan, evenals de vrije en volledige bezichtiging door de liefhebbers, tweemaal in de week, gedurende drie opeenvolgende uren, vast te stellen door de verhuurder.
Gedurende de ganse looptijd van de overeenkomst zal de verhuurder of zijn afgevaardigde het geed mits afspraak met de huurder mogen bezichtigen, binnen de 48 uur.

en

De huurder mag enkel huisdieren houden mits het schriftelijk akkoord van de verhuurder. Het houden van honden of katten, zelfs buitenshuis, is formeel verboden. :shock:

KJ86

#7 , 16 mar 2021 19:02

Als de inboedel niet kan gelinkt worden aan een persoon, zie ik het probleem niet. Lijkt meer op een wraakbeluste huurder die haar ontevredenheid over de opzeg wilt uiten. Ik kan de huurder alleen maar aanraden om zich soepel op te stellen want over drie maanden moet de eventuele schade verrekend worden. Als je een hond wil slaan, vind je altijd een stok, om in de sfeer van huisdieren te blijven.

Terug naar “Huren”