Als huurder naar de vrederechter (die cv weer)

NatD
Topic Starter
Berichten: 427
Juridisch actief: Nee

Re: Als huurder naar de vrederechter (die cv weer)

#31 , 15 feb 2021 00:08

Nog even vlug een update! Het appartement op het eerste is dan toch niet verhuurd aan het meisje met de cadeautjes voor mijn honden. Dat is niet doorgegaan, nadat hier een inval geweest is van de politie (niet de wijkagent dus).
Dus het appartement staat nu terug, of beter gezegd nog steeds te huur, benieuwd of de eigenaar nu een sleutel zal geven of niet om dat water bij te vullen. Tot nu toe is mijn verwarming gelukkig nog niet uitgevallen...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
NatD
Topic Starter
Berichten: 427
Juridisch actief: Nee

#32 , 08 mar 2021 19:36

Nog een extra update! Het werd dan toch verhuurd aan de mensenhandelaars, maar een paar dagen later! Het beste van alles was dat ik de sleuteloverdracht tot 2 x heb moeten doen. Eerst hebben ze de sleutels van het appt op het eerste moeten teruggeven aan mij, waarbij ik een briefje moest tekenen dat ik ze ontvangen had, dit in opdracht van de eigenaar. De dag nadien kreeg ik telefoon van de huisbaas zijn vrouw om te zeggen dat ze het toch gingen huren en dat ik dan de sleutels terug moest overhandigen.
Enfin, ik heb dan terug contact opgenomen met de wijkagent en hem dit allemaal verteld. Vandaag is dan de politie terug binnengevallen en die hebben 2 mannen meegenomen, heb ik gehoord, van diverse overburen. Ik had al gezien dat er geen waterverbruik was vandaag, maar wist nog niet waarom, daardoor dus.

Hopelijk komt hier nu een einde aan, zodat de rust terugkeert en ook voor de cv-installatie, want het meisje trok zich niks aan van de cv-installatie, en deed ook niet open voor techniekers die wilden langskomen om het een en ander te herstellen. Het meisje dat de mannen moest entertainen, sprak trouwens enkel Chinees, geen enkele andere taal, dus zeker weten dat zij een slachtoffer is van deze mensenhandelaars.

Het hoofdtopic hierover werd al afgesloten, dus heb ik hier maar de update geplaatst.

bosprocureur
Berichten: 6858

#33 , 08 mar 2021 19:47

Bedankt.



En is er een oplossing voor de rest in de maak?

Reclame

NatD
Topic Starter
Berichten: 427
Juridisch actief: Nee

#34 , 08 mar 2021 19:53

Blijkbaar heeft het immo-kantoor nu het beheer van dat appartement in handen, dus zij zouden nu eigenlijk moeten zorgen dat alles in orde is, zo ook de cv-installatie. Ik zal morgen nog eens contact opnemen met hen en vragen hoe het nu verder moet ... en anders zal het toch naar de vrederechter moeten gaan, maar als ik geen uitzicht heb op een andere woning, heeft dat op zich niet veel nut ...
Ik zal ook eens zien of ik één of ander verslag kan krijgen van de wijkagent, zodat ik iets op papier heb, dat misschien, hopelijk het verkrijgen van een sociale woning kan bespoedigen.

freelance
Berichten: 2615

#35 , 08 mar 2021 20:10

Als je een goede relatie hebt met agent , kan die eventueel eens " zijn mond voorbijpraten " .
In principe mag die geen gegevens doorspelen uit een lopend dossier .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

NatD
Topic Starter
Berichten: 427
Juridisch actief: Nee

#36 , 26 mar 2021 15:51

Nog een laatste update, hoop ik! Beide verdiepen, appt op 't eerste en 1 studentenstudio op 't 'tweede, zijn nu verhuurd aan "de bende", waardoor de student zich ook verplicht voelde om de politie op te bellen, want hij werd constant gestoord door de bel, want er is slechts 1 bel voor de beide studentenstudio's. Student vertrekt vanaf hij kan. De bende heeft ook geprobeerd mijn honden te vergiftigen, politie is ook daarvan verwittigd. Dierenpolitie zou ook contact opnemen met me. Wijkagent heeft me verteld dat het onderzoek daadwerkelijk bezig is, met politie en gerecht.

Ik heb vandaag het goede nieuws gekregen van een immokantoor voor een kleine woning met tuin, de eigenaar is ook akkoord. Het is voor mij, joepie, en volgende week is het ondertekening van het contract.

Terug naar “Huren”