Ik vermoed dat de eigenaar terug de buitenvoeler aangekoppeld heeft. Met de buitenvoeler ingeschakeld is het water 65°, zonder is het 85°. De chauffagist heeft die bewust afgekoppeld, omdat het appartement beneden niet warm genoeg te krijgen is met 65°. Appartement kijkt uit op de noordkant en de ramen kijken uit op het westen, door een hoge muur tussen dit gebouw en dat ernaast, komt er enkel vanaf mei tot september zon binnen in de woonkamer, die immens groot is. Door die 65° is het nu slechts 18 graden hier binnen, terwijl ik anders zonder probleem 23-24 graden behaal, zelfs met dit weer, als de buizen warmer zijn... In het voorjaar en het najaar, als de buitenvoeler nog ingeschakeld was, kreeg ik zelfs geen warmte als ik erom vroeg ...85 ° buistemperatuur is overigens wel wat veel voor een ruimtetemperatuur van 20° , tenzij er continu te weinig druk op het systeem zit .
Met al dat continu water bijsteken , zal er iets fout zitten ( hoe oud is het expansievat ? ) .
Een appartement met een beetje isolatie , moet het bij de huidige temperaturen afkunnen met een buistemperatuur van 65 graden . ( bij -10 eventueel 70-75 graden )
Bedenk dat bij 85 graden , het kookpunt bijna bereikt is , en er dan stoom geproduceerd wordt , waardoor het overdrukventiel open gaat , en er dus nog meer waterverlies is .
Moderne installaties , in goed geisoleerde woningen werken op 40 graden .
JaGeldt dit dan ook voor contracten afgesloten voor 2019?Artikel 14. (01/01/2019- ...)
Verplichting het rustig genot te verzekeren
De verhuurder is verplicht de huurder het rustig genot van het gehuurde goed te geven zolang de huur duurt.
Art. 1719. De verhuurder is, uit de aard van het contract, en zonder dat daartoe enig bijzonder beding nodig is, verplicht :
1° Het verhuurde goed aan de huurder te leveren;
2° Dat goed in zodanige staat te onderhouden dat het kan dienen tot het gebruik waartoe het verhuurd is;
3° De huurder het rustig genot daarvan te doen hebben zolang de huur duurt.
Is die man echt advocaat?Mijn buurman advocaat zegt dat je als huurder in feite enkel naar de vrederechter kan trekken om voor een ontbinding te vragen. Klopt dit?
Vroeger was dit 1 huis met een bakkerij beneden, dat verklaart ook de gedeelde meters en zekeringen, en ook waterleidingen ...
Gezien die omstandigheden heeft een buitenvoeler totaal geen nut ( vroeger wellicht wel , toen de bakker op het eerste verdiep woonde ) , want een buitenvoeler dicteert een bepaalde keteltemperatuur , die dan voor gans het gebouw hetzelfde is .Met de buitenvoeler ingeschakeld is het water 65°, zonder is het 85°. De chauffagist heeft die bewust afgekoppeld, omdat het appartement beneden niet warm genoeg te krijgen is met 65°. Appartement kijkt uit op de noordkant en de ramen kijken uit op het westen, door een hoge muur tussen dit gebouw en dat ernaast, komt er enkel vanaf mei tot september zon binnen in de woonkamer, die immens groot is.
Google geeft ettelijke resultaten voor " woonbureaus " / immo kantoren .eens in google intikken " woonkantoor" en uw " gemeente"
Het probleem is dat zoiets uiteindelijk altijd wordt doorgerekend naar de huurder. Je moet maar eens betaalbaar proberen te huren bij ons in de streek.verhuurders de mond laten snoeren en hun buidel laten opentrekken
Er staan 2 radiatoren hoor, alleen werkt die ene inderdaad maar half en de chauffagist heeft gezegd dat dit komt omdat de vensterbank er vlak boven is (er is een ruimte van een halve cm tussen, dus het komt erop neer dat ofwel de vensterbank te laag is (en het venster dus ook) of de radiator te hoog hangt, geen overhangende gordijnen. De andere radiator staat niet aan een venster ... De buizen hangen bloot aan de muur in de living, en door de watertemperatuur te verhogen heeft hij dat euvel op die manier verholpen. Ik verbrand me niet aan de radiator, enkel aan de buis zou je je kunnen verbranden ...Vraag de verhuurder om 1 of meerdere radiatoren bij te plaatsen en t zal warm genoeg zijn. Als er weinig buizenwerk voor nodig is kost dat voor plaatstalen radiatoren niet zo veel. Bij watertemperatuur van 85 graden verbrand je je bij aanraking.... De bestaande radiatoren zijn toch niet afgedekt - bv door overhangende gordijnen etc. ...
Wil hij dat niet doen dan kan je idd de juridische weg opgaan zoals hierboven uitgelegd.