Huur contract 2 personen met 1 adres

Lordzelix
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Huur contract 2 personen met 1 adres

#1 , 05 feb 2021 02:46

Momenteel zit ik bij mijn vriendin ze huurt een huisje en ik betaal gwn mee de rekeningen
Ik sta niet op het contract en ze is dus alleenstaande,
Nu zijn we van plan om te verhuizen
We willen samen het contract ondertekenen
Maar dus enkel haar adres zal er komen te staan
Mijn adres zou dus gewoon bij mijn ouders blijven staan word mijn vriendin dan nog altijd aanzien als alleenstaande?
Ze zit momenteel op uitkeringen omwille van zwangerschap en willen niet dat haar uitkering zakt omdat ik bij op het contract zou staan
Echter ben ik hier niet zo in thuis iemand dat dit wel weet? Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur

#2 , 05 feb 2021 07:14

Bent u student of zo ?

Thomas Morus

#3 , 05 feb 2021 12:56

Er is alleszins een verschil tussen "gedomicilieerd zijn" en "mee op huurcontract staan".
Alle combinaties zijn mogelijk en ze zijn niet à priori synoniem met domiciliefraude.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

LYNX XX

#5 , 05 feb 2021 13:50

Er is alleszins een verschil tussen "gedomicilieerd zijn" en "mee op huurcontract staan".
Is correct. Er kunnen meerdere huurders op het huurcontract staan, moeten zelfs niet inwonend zijn. Enkel moeten zij er allemaal samen voor zorgen dat de huur betaald wordt.

Alle combinaties zijn mogelijk en ze zijn niet à priori synoniem met domiciliefraude.

bosprocureur

#6 , 05 feb 2021 14:08

Is correct. Er kunnen meerdere huurders op het huurcontract staan, moeten zelfs niet inwonend zijn. Enkel moeten zij er allemaal samen voor zorgen dat de huur betaald wordt.

Even aanvullen : Allemaal samen dus, maar over het algemeen ook elk afzonderlijk, hoofdelijk dus, verantwoordelijk voor het geheel van de huurverplichtingen.

LYNX XX

#7 , 05 feb 2021 14:22

Even aanvullen : Allemaal samen dus, maar over het algemeen ook elk afzonderlijk, hoofdelijk dus, verantwoordelijk voor het geheel van de huurverplichtingen.
Correcte aanvulling. Elke ondertekenaar is hoofdelijk verantwoordelijk.

Terug naar “Huren”