#1 , 19 jan 2021 09:45
Onze vorige huisbaas weigert dus om onze waarborg terug te geven. Een kleine schets van ons probleem; wij zijn beginnen huren van 1/11/2017 tot 30/06/2020, wat wil zeggen net geen 3jaar. De reden van de opzeg was dat we een huis gekocht hebben. We hebben 3 maanden vooropzeg gegeven, en moesten van de huisbaas voor nieuwe huurders zorgen, wat we ook hebben gedaan. Normaal gezien gebeurd er op het einde een plaatsbeschrijving en overhandiging van de sleutels. Nu wegens "corona" en "tijdsgebrek" wou hij daarvoor niet langskomen en moesten we dit regelen met de nieuwe huurders. Nu, 7maanden later, na vele telefoontjes, hebben wij onze waarborg nog steeds niet gekregen. Het laatste telefoontje liep de spuigaten uit en vertelde hij leugens zoals hij niet wist dat we gingen verhuizen en dat we de sleutel achter zijn rug overhandigd hebben enz, terwijl dat zijn vraag was. Nu zegt hij ook dat we contractbreuk gepleegd hebben, wat wel waar is, maar nu vroeg ik mij af of dat niet vervalt als je nieuwe huurders vind? Zo niet ja dan moet hij nog steeds 1/2de van de huurwaarborg terug te geven, zo ja dan de volledige neem ik aan. Heb een aangetekend schrijven verzonden en nu heeft hij een brief terug geschreven met een voorstel op. Benieuwd wat dit is maar ik wou nu toch eens weten of de regels betreffende de contractbreuk en nieuwe huurders effectief vervalt of niet. Mvg.