Clausule staat van gehuurd goed

Moon_12
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Clausule staat van gehuurd goed

#1 , 01 dec 2020 14:20

Beste

Tijdens het einde van een 'geërfd' huurcontract bleek dat er schade was aan het gehuurde goed (garage). Het kwam toen uit dat er geen plaatsbeschrijving werd opgemaakt en we dus niet konden vaststellen of dat de schade tijdens de huidige huurperiode is veroorzaakt.

Na heel wat discussie, verwees de verhuurder naar een clausule in het huurcontract 'De huurder erkent dat hij het gehuurd goed in goede staat heeft ontvangen en vrij is van schade'. Ik las hier al op het forum dat deze clausule ongeldig zou zijn, maar ik vind nergens echt de reden en of dit effectief zo is.
Zou iemand mij kunnen uitleggen op welke basis deze clausule 'ongeldig' is? En hoe ik dit verder kan afdwingen tegenover de verhuurder?

Ik wil er nog bijzeggen dat we zeker bereid zijn schade te vergoeden, maar dit gebouw heeft al zijn beste tijd gehad en de verhuurder probeert naar mijn gevoel dringende schade wil herstellen op onze kosten.

Alvast bedankt!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Huren”