Einde huurovereenkomst wat met plaatsbeschrijf?

Tourtel
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

Einde huurovereenkomst wat met plaatsbeschrijf?

#1 , 30 nov 2020 18:50

Beste leden,
De huurder heeft huur opgezegd en we hebben samen met hem een plaatsbeschrijving van het pand opgemaakt.
Bij een nieuwe huurovereenkomst en plaatsbeschrijving is het nodig om beide te registeren. Om wettelijk in orde te zijn met de wetgeving.
Maar moet ik bij einde huurovereenkomst de plaatsbeschrijving ook registeren? Daar kan ik op internet niets van terug vinden, vandaar dat ik de vraag stel.
Dank alvast voor jullie advies.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
CityBird
Berichten: 797

#2 , 30 nov 2020 19:13

Waarom zou je dat wel moeten registreren? Een uittredende plaatsbeschrijving dient enkel om vast te stellen of de huurder beschadigingen heeft toegebracht.

Zijn er geen is de kous af.
Zijn er wel dan zal je op de dag van uitreding tot een overeenkomst moeten komen.

mava105
Berichten: 22296
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 30 nov 2020 19:52

Een uitredende plaatsbeschrijving kan zelfs maar 1 zin bevatten als er geen schade is vastgesteld. Gisteren nog zo één opgemaakt met maar 1 woord onder de titel "huurschade": nihil. Je kan toch moeilijk terug een omstandige PB opmaken met achter ieder voorwerp of ruimte die beschreven wordt de vermelding: geen schade

Reclame

Terug naar “Huren”