Wat de wet zegt

edeco11
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Wat de wet zegt

#1 , 26 nov 2020 11:30

sins 20 yaar Ik woon in een studio
iHelaas is het pand verkocht en moet ik voor 31/12/2020 vertrekken
k ben werkloose En zoek nu een studio Erg moeilijk En ook duur
Dus besloot ik voorlopig in het hotel
mijn vraag ik heb an verblijfstite ( vreemdeling) Mag ik tijdelijk in een hotel ?
Ik kan eigenlijk niet van adres veranderen
Bij voorbaat dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 26 nov 2020 12:44

Als u verhuisd woont u niet meer op uw adres van de studio.
In sommige hotels kan men soms een kamer als woning huren....
Best naar het O.C.M.W gaan.

freelance
Berichten: 2615

#3 , 26 nov 2020 13:00

Een paar vragen .
1/ Woont u in Vlaanderen
2/ Is de studio uw hoofdverblijfplaats ( domicilie )
3/ Wat is de exacte BEGIN datum van uw contract
4/ Wanneer EXACT ( datum ) hebt u een opzegging gekregen , en is daar een reden voor opgegeven .
Is die opzegging schriftelijk gebeurd , en aangetekend .
5/ Hebt u er weet van of het huurcontract is geregistreerd door de verhuurder ( geregistreerd bij de overheid )

U moet momenteel blijven wonen in de studio , en niet op hotel gaan . ( overbodige kosten )
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Reclame

edeco11
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 nov 2020 19:20

1. ya ik woon in berchem antwerpen
2.ya sins 20 yaar
3. 04.06.1999
4.22.06.2020
5.ya and nee the new eigenaar van het huis Laat ons de brief achter met het papier van de post
6.Helaas heb ik in die jaren alle verschillende wetten eigenlijk geen contract maar wel een elektriciteitscontract
Meer specifiek ben ik op zoek om te weten of er legaal problemen kunnen zijn als ik tijdelijk in een hotel verblijf

freelance
Berichten: 2615

#5 , 27 nov 2020 14:25

Uw contract blijkt opgezegd te zijn op een wettelijke manier ( indien u een handtekening hebt moeten plaatsen bij de postbode ) .
Bijgevolg zult u per 31 december de studio moeten verlaten .

Over de vraag of er legale problemen kunnen zijn , bij het verblijven in een hotel :
Aangezien u dan geen officiele woonplaats meer hebt , zijn er inderdaad legale problemen , want u MOET een officiele verblijfplaats hebben ( aangegeven bij de bevolkingsdienst , en gecontroleerd door politie ) ; zoniet krijgt u met heel veel problemen te maken .
Het is daarom best dat u naar het plaatselijk OCMW gaat om dit te bespreken . Zij zullen u helpen om een oplossing te zoeken .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Terug naar “Huren”