Huurcontract niet geregistreerd

Lanox
Berichten: 3522
Juridisch actief: Nee

Re: Huurcontract niet geregistreerd

#16 , 08 dec 2020 11:55

Het wordt hier vaak genoeg vermeld: hij die beweert moet bewijzen.

Jouw bewering ging over verhuurders en ondertussen ben je aan het proberen je gelijk te halen met een onderzoek over immo's. Goed bezig.

Om je te plezieren heb ik toch maar eens de literatuur bekeken, en wat blijkt? Bij het eerste onderzoek dat ik tegen kom, een onderzoek van 10.000 hurende huishoudens (net iets significanter dan 80 eenmalige contacten), geeft ruim 80% van hen aan dat de relatie met de verhuurder goed tot zeer goed is. Toch vrij verrassend dat een melkkoe zo naar haar boer kijkt.

https://steunpuntwonen.be/Documenten_20 ... 5-eind.pdf

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
NatD
Berichten: 427
Juridisch actief: Nee

#17 , 08 dec 2020 15:52

En de rest moet je zelf maar zoeken.
Er nooit eens over nagedacht dat anderen ook meelezen? Dus ieder ander moet maar de bronnen gaan zoeken vanwaar jij je informatie haalt? Goed bezig :roll:

bosprocureur
Berichten: 6858

#18 , 08 dec 2020 16:42

Het wordt hier vaak genoeg vermeld: hij die beweert moet bewijzen.

Jouw bewering ging over verhuurders en ondertussen ben je aan het proberen je gelijk te halen met een onderzoek over immo's. Goed bezig.

Om je te plezieren heb ik toch maar eens de literatuur bekeken, en wat blijkt? Bij het eerste onderzoek dat ik tegen kom, een onderzoek van 10.000 hurende huishoudens (net iets significanter dan 80 eenmalige contacten), geeft ruim 80% van hen aan dat de relatie met de verhuurder goed tot zeer goed is. Toch vrij verrassend dat een melkkoe zo naar haar boer kijkt.

https://steunpuntwonen.be/Documenten_20 ... 5-eind.pdf
Bedankt voor de link, Lanox. Lijkt me interessante info, ondanks (of dankzij) de disclaimer vanwege de Vlaamse Overheid :)

Reclame

KJ86
Berichten: 2663

#19 , 08 dec 2020 23:35

Je hebt geen studies nodig om te concluderen dat huurders het hier goed hebben. Het rendement in Vlaanderen is belachelijk laag. Huurders wonen op kosten van de verhuurder. Iedereen weet dat huurwoningen in het algemeen (uitschieters niet meerekenen) scherp geprijsd zijn. Het kan ook niet anders door de lage inkomens van de doelgroep (starters en uitkeringsgerechtigden).
Het verschil tussen de hoge prijs van aanschaf en de lage opbrengst wordt opgevangen door de verhuurder (privé geld), een soort van herverdeling van kapitaal. Zonder verhuurders zouden mensen met een uitkering dakloos zijn.
De politiek zou het niet verkocht krijgen bij het grote publiek dat bovenop die uitkering (die nu al hoog bevonden wordt door het volk) ook nog eens huisvesting moet betaald worden op de rug van de werkende klasse. Voorlopig kan dat enkel voor de happy few. De huisvestingsmaatschappijen hebben echt problemen om rendabel te verhuren en slorpen gigantische bedragen aan subsidies op. Het is knokken om overeind te blijven, laat staan uit te breiden. Bovendien gaan de maatschappijen in de toekomst nog klappen krijgen door dat stielmannen alsmaar meer verdienen.

@ think
Je moet dat niet persoonlijk oppakken. Vroeger zat dit forum vol met extreem-linkse rakkers. Je mag niet kwaad worden omdat onzin weerwoord krijgt. Op den duur kom je vanzelf tot de jaren van verstand en zal je begrijpen dat onze maatschappij redelijk goed in evenwicht is.

Als je het wel kunt, kwalitatieve woningen onder onze huidige prijzen verhuren, doe het dan. Ik zal de eerste zijn om u aan te moedigen. Over 1000 jaren zullen ze nog spreken over de ziener die zijn volk heeft leren profiteren.

NatD
Berichten: 427
Juridisch actief: Nee

#20 , 09 dec 2020 10:13

Maar heb je ook gelezen vandaag in de krant, In HLN staat het alvast.

4 op de 10 ( Antwerpse ) makelaars discrimineren. Het gaat alleen over Antwerpse makelaars.
En dan moet je weten dat een makelaar werkt in opdracht van, jaja je raad het, een eigenaar verhuurder.
En dan zijn er hier op het forum betweters die dat afwimpelen als onzin en hopeloos als je zoiets ter sprake brengt. Doe maar voort betweters, gelukkig is dit niet mijn forum.
Let wel, Think, makelaars hebben geen eigenaar/verhuurder nodig om te discrimineren hoor. Ik heb zelf 2 keer de som op de proef genomen, 2 eigenaars die ik persoonlijk ken en goed bevriend mee ben, maar waarvan ik nooit zou huren omdat ze geen tuin/koer hebben voor mijn honden en die hun eigendom verhuurden via immo's. Bij de 2 immo-bureaus mijn kandidatuur gegeven, en rara, mijn kandidaturen zijn zelfs nooit bij de eigenaars geraakt ... En dat was niet in Antwerpen ...

Lanox
Berichten: 3522
Juridisch actief: Nee

#21 , 09 dec 2020 22:06

Zoals je kan lezen, alles wat ik aanhaal word weggelachen en als ik dan bewijs lever hoor je ze niet meer.
Het merendeel van wat je aanhaalt heeft niks te maken met dat gene waarover gediscussiëerd wordt. Bewijzen lever je ook niet. Je haalt flarden van teksten aan en verwacht dat de rest van de wereld gaat uitvissen waar het vandaan komt en in welke context het werd gezegd. Als je geconfronteerd wordt met cijfers uit wetenschappelijke studies die niet in je kraam passen, dan verschuil je je plots achter een disclaimer dat de mening van de auteur niet noodzakelijk die van de Vlaamse overheid is. Los dat ik enkel de cijfers en niet de mening van de auteur heb weergegeven, toont dergelijke disclaimer juist aan dat de studie onafhankelijk werd uitgevoerd.

En dan vind je het raar dat er niet meer geantwoord wordt. Ik ga mij er niet meer moe aan maken. Ik zie wel wat de moderatoren ermee aanvangen.


MODERATOR: De zever werd verwijderd

Terug naar “Huren”