hoelang moet ik wachten vooraleer actie te ondernemen

davidbowie
Topic Starter
Berichten: 42
Juridisch actief: Nee

hoelang moet ik wachten vooraleer actie te ondernemen

#1 , 24 nov 2020 16:56

zie ook viewtopic.php?f=38&t=114647&p=642060#p642060 - JurecaBE - moderator


Beste

Mijn huurder zit in zijn opzegperiode (3 maanden, huurcontract sinds mei 2017), nu wenst hij dat er in de laatste 2 maanden nog werken worden uitgevoerd aan de vensters (insijpelend vocht). Als ik deze werken niet laat uitvoeren tegen 06/12, dan eist hij 2 maanden huurgeld als compensatie. Hij zal dan ook het huurgeld op 15/12 en 15/01 niet meer betalen...Hierover heb ik vandaag een aangetekend schrijven ontvangen. Ik ga deze werken niet meer laten uitvoeren aangezien het appartement verkocht wordt in de staat dat het zich bevind.
Moet ik nu wachten tot 15/12 (zodat ik daadwerkelijk zie dat hij het huurgeld niet betaald heeft) vooraleer ik stappen kan ondernemen en welke stappen dien ik in welke volgorde te nemen als hij de laatste 2 maanden niet betaald? Of kan ik nu reeds een aanvraag indienen bij de vrederechter?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 24 nov 2020 18:00

Is een klassieke truck om een paar maarden huur minder te betalen. Enkel een vrederechter kan dat beslissen, zeker geen vertrekkende huurder.

davidbowie
Topic Starter
Berichten: 42
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 nov 2020 19:38

vanaf wanneer kan ik een aanvraag bij de vrederechter indienen? I 1 maand achterstallige huur voldoende?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38602

#4 , 24 nov 2020 22:51

Dat is toch de man die appartement gekocht heeft .... in staat en na controle waarin het zich bevind???

Terug naar “Huren”