Einde huurovereenkomst

Bieke Gebels
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Einde huurovereenkomst

#1 , 12 nov 2020 10:30

Ik heb een tuinkabouter gekocht die duurzaam verankerd is in de tuin. Ik will deze tuinkabouter meenemen naar mijn nieuwe woonst, maar de eigenaar beweert dat deze kabouter zijn eigendom geworden is. Als u rechter bent, wie geeft u gelijk én waarom? En op welke juridische gronden ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 12 nov 2020 10:41

Wat moeten we verstaan onder een duurzaam verankerde tuinkabouter? Duurzaam verankerd impliceert namelijk dat deze niet meegenomen kan worden zonder beschadiging.

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 nov 2020 10:51

Huiswerk? :P

Reclame

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#4 , 12 nov 2020 11:02

tenzij de verhuurder kan aantonen dat de kabouter zijn eigendom is geworden door middel van een factuur etc, blijft dat uw eigendom.

enige schade die word veroorzaakt door het plaatsen en/of verwijderen ervan dient te worden vergoed door de huurwaarborg, daar dient het ook voor

Bieke Gebels
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 nov 2020 11:04

Wat moeten we verstaan onder een duurzaam verankerde tuinkabouter? Duurzaam verankerd impliceert namelijk dat deze niet meegenomen kan worden zonder beschadiging.
Nee kan inderdaad niet verwijderd worden zonder beschadiging

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#6 , 12 nov 2020 11:08

verankering = wijziging van roerend naar onroerend. Dus blijft in de tuin staan.
Alles wat vast wordt gezet wijzigt naar onroerend en blijft ter plaatse.
Enkel indien de verhuurder toelating geeft; maar dan zullen de kosten van verwijdering en herstelling in oorspronkelijke staat voor u zijn.

Terug naar “Huren”