Verhuurder dringt dringende werken op, maar weigert gegevens van de werkman te verschaffen, moet ik deze dan toelaten

Aafkes
Topic Starter
Berichten: 30
Juridisch actief: Nee

Re: Verhuurder dringt dringende werken op, maar weigert gegevens van de werkman te verschaffen, moet ik deze dan toelate

#46 , 15 nov 2020 03:23

Als mervouw nu eindelijk haar verantwoordelijkheid nam kon er gepraat worden maar ze maakt alles nog 100 keer erger door het spelletje druk uitoefenen en manipulatie via haar advocaat. Ik moet zo leven en haar advocaat mailt me dat ik per kerende 3 dagen moet doorgeven onmiddelijk wanr dat hij zag dat ik de mail las. Ik moest de elektrieker binnen 7 dagen werken laten uitvoeren of ik zou vervolgd worden.... en dat was zijn eerste mail nog maar. Schandalig mens zo behandelen en laten leven en dan druk leggen en chanteren met zaken die niet eens wettelijk zijn en waarvoor ik me ben moeten gaan bevragen en tijd insteken. Eens het een procedure is zal mijn advocaat er de tijd in steken en zal het alzo minder slopend zijn voor mij.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Aafkes
Topic Starter
Berichten: 30
Juridisch actief: Nee

#47 , 15 nov 2020 04:02

Kan ik op basis van arrikel 18 alinea 2 en artikel 962 van het G.W zo een gerechtsdeskundige laten aanstellen daar ik le in een actueel stadium van een geschil bevindt? Via advocaat aanvragen? Is het niet zo dat degene die in zijn ongelijk gesteld wordt deze kost van de gerechterlijke expert zal moeten betalen. De zaak kan jaren aanslepen misschien zoals u zegt dat weet ik niet. Maar de feiten, het rapport en mij negeren zal steeds ontegenspreeklijk blijven dan toch en uiteindelijk zal recht wel geschiedde .
Als mevrouw niets fout doet waarom moet ze dan de overheid boete betalen?

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#48 , 15 nov 2020 09:39

Je kan altijd zelf een gerechtsdeskundige laten aanstellen, maar dan moet jijzelf zijn voorschot betalen Maar dat krijg je terug als je de zaak gewonnen hebt (voor zover de tegenpartij solvabel is.)
Dat voorschot kan hoog oplopen.

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6854

#49 , 15 nov 2020 10:25

Is het niet aan te raden dit langs of door de vrederechter te laten doen ?

freelance
Berichten: 2615

#50 , 21 nov 2020 03:14

Laat gerust iets weten over hoe de zaken evolueren .
Noteer dat een topic kan gesloten worden , als er na verloop van tijd geen reacties meer op komen .
Gezien het een erg controversiele zaak is , met vele betrokkenen ( eigenares, advocaat van , stad , woning inspectie enz... ) zult u best enige hulp kunnen gebruiken .
Ook de huidige Corona maatregelen zullen hier geen goed aan doen ( en dit zal al negen maanden lang meegespeeld hebben ) .
U mag mij eventueel ook een privébericht sturen . Klik daarvoor op mijn naam , en u komt op mijn profiel en de opties .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

JurecaBE
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#51 , 21 nov 2020 09:29

Dat kan je zeker doen.
Als je ook naar JurecaBE een PB stuurt dat wolkje dan zet ik het onderwerp terug open mocht het gesloten zijn.
JurecaBE moderator

KJ86
Berichten: 2663

#52 , 21 nov 2020 12:43

Mij mag je ook een PB sturen want ik heb de oplossing voor het probleem!

Aafkes
Topic Starter
Berichten: 30
Juridisch actief: Nee

#53 , 05 dec 2020 00:17

Ik wil het onderwerp nog niet sluiten maar ik ben even aan t afwachten wat de gedane acties brengen..

Terug naar “Huren”