SOS - Verhuurder doet lastig - HELP

stef0395
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

SOS - Verhuurder doet lastig - HELP

#1 , 16 okt 2020 11:50

Goedemorgen,

Ik heb een huurcontract van 9 jaar. Ik heb mijn huur in het eerste jaar opgezegd en moet een schadevergoeding betaling van 3 maanden. Staat allemaal netjes in het contract.
De reden dat ik mijn huur op heb gezegd, is omdat de huurbaas erg moeilijk doet. Nu is de vraag, wat kan ik er zelf aan doen?
Sinds ik hier woon, wordt er beloofd om de poort van de tuin te maken, wij zijn inmiddels een jaar verder en het is nog niet opgelost. Iedereen kan zo naar binnen via de tuin.
In de badkamer is er totaal geen ventilatie, dus als je douchte, moeten alle ramen/deuren open gezet worden (het is een gelijkvloer appartement).
Nu is het plafond helemaal zwart van de schimmels, dit heb ik gemeld bij hem eind juni en tot nu toe is er niets aangedaan. Toen ik hier kwam wonen, kon je hier en daar schimmels zien maar het is nu zo erg...
Ik heb al bijna drie maanden bezig om een verstopping of iets geregeld te krijgen, maar niets.
Ik kan mijn vaatwasser niet gebruiken, gootsteen in de keuken ook niet, uit de badkamer komt er een sterke rioollucht uit.. Ik moet buiten staan afwassen , want als ik maar een klein beetje het water openzet dan staat het blank in de keuken...
Ik heb dit gemeld, iemand is komen kijken en heeft gezegd dat de riool onder niet goed aangelegd is... En dat de vorige bewoner een puinhoop heeft gemaakt door etensresten en vet door de gootsteen te gooien...
In de berging is de stroom opeens weg, mijn wasmachine kan ik niet aansluiten.

Hij heeft mij een keer bedreigd, omdat ik per vier weken betaald krijg en hij ieder maand verwacht dat de huur op de 15e op zijn rekening staat. Elke maand is er een probleem en een gedoe met deze meneer.
Hij wilt dat ik aan mijn baas zegt dat zij mij op een andere tijdstip moeten betalen. Ik heb in het begin mijn loonstroken enzo verzorgd en dat duidelijk in, dat ik per weken betaald krijg...

Dit is gewoon niet bewoonbaar!!

HELP!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 okt 2020 15:41

ja had een woningonderzoek kunnen aanvragen en dan met die bevindingen naar het vredegerecht stappen om het contract te laten ontbinden.

Maar nu heb je jouw opzegbrief al verstuurd?

Dan denk ik dat bovenstaand niet veel nut meer heeft.

Reclame

Terug naar “Huren”