Kosten immokantoor voor huurder

NuyttensG
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Kosten immokantoor voor huurder

#1 , 15 okt 2020 10:55

Recent ben ik een appartement beginnen huren (huurcontract van 9 jaar ingegaan op 1/10/2020, contract werd reeds geregistreerd).

Nu heb ik een factuur gekregen van het immokantoor waarin staat dat ik 225 euro excl BTW moet betalen voor "opmaken plaatsbeschrijving en registreren van de contracten". Als ik het goed begrijp worden de kosten van de plaatsbeschrijving meestal 50/50 door verhuurder en huurder betaald, maar ik dacht dat administratieve kosten zoals voor de registratie van een huurcontract voor de verhuurder waren? Kan het immokantoor mij laten betalen voor de registratie van het contract?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6858

#2 , 15 okt 2020 14:26

Kosten voor registratie zijn ten laste van de verhuurder.

Kosten plaats beschrijving te delen door huurder en verhuurder. Mits voorleggen uiteraard van de factuur.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 15 okt 2020 16:41

Bij mij zijn plaatsbeschrijving en registratie altijd Gratis

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6858

#4 , 15 okt 2020 18:43

Bij mij zijn plaatsbeschrijving en registratie altijd Gratis
:D :D Uiteraard staat het u vrij gratis te werken.

Ik veronderstel dat een immokantoor zo heel af en toe eens zijn medewerkers moet betalen; een en ander moet dan wel overeengekomen zijn, en die kosten worden zoals gezegd tussen huurder en verhuurder. En als die immo een kost rekent voor de registratie, dan moet dat wel bij de juiste persoon, de verhuurder, gevraagd worden. :)

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 15 okt 2020 19:58

Stond in mijn advertentie op Immoweb, en toch een 5tal kandidaat huurders hebben nog eens een bevestiging gevraagd of dat wel klopte. Je kan er maar kandidaten mee aantrekken.

Terug naar “Huren”