Huurwaarborg

tonjkes
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Huurwaarborg

#1 , 13 okt 2020 09:56

Bij het vertrekken uit een gehuurd appartement was de verhuurder akkoord met het ondertekenen van de vrijgave voor de huurwaarborg. Nu wilt hij niet dat deze vrijgegeven wordt voordat in februari de afrekening van de electriciteit en water komen. Hij heeft dit zo op het ondertekend papier geschreven. Kan dit zomaar. Het gaat hier toch over mijn geld ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
NatD
Berichten: 427
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 okt 2020 15:14

Staan die rekeningen dan niet op uw naam voor elektriciteit en water?
Vermoedelijk gemeenschappelijke meters op naam van de eigenaar/verhuurder zelf!

NatD
Berichten: 427
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 okt 2020 15:18

Bij het vertrekken uit een gehuurd appartement was de verhuurder akkoord met het ondertekenen van de vrijgave voor de huurwaarborg. Nu wilt hij niet dat deze vrijgegeven wordt voordat in februari de afrekening van de electriciteit en water komen. Hij heeft dit zo op het ondertekend papier geschreven. Kan dit zomaar. Het gaat hier toch over mijn geld ?
Als dat niet op jouw kopie ondertekend en bijgeschreven is, kan hij niet veel doen ...

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 13 okt 2020 17:35

Hij kan een voorlopige afrekening maken basis van de voorgaande jaren, en daar dan 10 of 15 % bijtellen en uw dat al aanrekenen. Bij het opmaken van de definitieve afrekeningen kan dat het verschil bijbetaald worden of terug betaald.

tonjkes
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#5 , 15 okt 2020 16:03

De rekeningen staan op zijn naam, hij stuurt dan een overzicht en de kosten door. Ik denk niet dat dit iets te maken heeft met de huurwaarborg dat ik nu niet kan terugkrijgen. Ondertussen al een nieuwe huurwaarborg moeten betalen !

Terug naar “Huren”