Huurachterstal – aangetekende brief aan zowel man als echtgenote?

Hugo VdE
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Huurachterstal – aangetekende brief aan zowel man als echtgenote?

#1 , 11 okt 2020 23:48

Ik heb een woning verhuurd aan een echtpaar. Beide echtelieden hebben het huurcontract getekend.
Ondertussen hebben deze mensen al twee maanden geen huur betaald, binnen vier dagen vervalt de derde maand. Op de e-mails die ik hen gestuurd heb, is geen reactie gekomen; telefoontjes worden naar hun antwoordapparaat afgeleid.

Nu wil ik hen een aangetekende brief sturen.
Ik dacht dat het goed is om zowel mijnheer als mevrouw elk een aangetekende brief te sturen. Beiden hebben immers een baan. Of heeft dit geen zin en zijn het onnodige kosten?

En kan iemand mij een (link naar een) voorbeeldbrief bezorgen?

Dank u wel

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 okt 2020 09:41

zeker een goed idee om naar beide een brief te sturen! Ik zou persoonlijk wel eerst eens het gemeentebestuur van de huurwoning contacteren en vragen naar een attest van woonst van beide personen. Dan weet je zeker naar welk adres je de brieven moet sturen.

Hugo VdE
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 okt 2020 17:28

Dank u wel, ik neem morgen contact op met het gemeentehuis. Hopelijk krijg ik zo'n attest van woonst (wet op de privacy).

Dat AS, kan ik elk van de echtgenoten in gebreke stellen voor de volledige huurachterstal en kosten, of voor slechts de helft?

En vooruit denkend, als nu zou blijken dat deze mensen het tijdelijk wat moeilijker hebben (corona-tijden enz.), kan ik dan zelf een betalingsplan voorstellen, bv. nu 1 maand huur te betalen, de tweede maand huur op datum xx/xx/xx .... zonder verlies van rechten. Of moet ik daarvoor naar de vrederechter stappen?

Reclame

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 okt 2020 09:40

Iedere huurder is hoofdelijk en ondeelbaar aansprakelijk, met andere woorden je kan de hele huurbedrag bij een persoon gaan 'rapen' dat is geen probleem

Terug naar “Huren”