huurwetgeving: huurder moet woning reinigen voor vertrek

Hennebel
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

huurwetgeving: huurder moet woning reinigen voor vertrek

#1 , 04 okt 2020 17:02

Beste,
Wij hadden een probleem met onze huurwoning. Ondanks het feit dat wij aanmaanden om gebruik te maken van één der 4 professionele kuisbedrijven, wenste ze zelf iemand te contacteren. Men heeft de woning in een rottempo opgekuist. Aangezien de huurder gedurende 4.5 jaar nagelaten heeft grondig te poetsen, kan je echter het vuil niet in één keer verwijderen: vele zaken waren echt nog niet netjes. Grootste struikelblok was het feit dat ze weigerden de zolder en kelder op te kuisen, waar we spinnenwebben vonden van meters lang...
Ze had zonder mijn medeweten een professioneel iemand ingehuurd voor uittredende plaatsbepaling, terwijl ze wettelijk dit wel moet doen, per aangetekend schrijven. Ik kon mij dus niet evenredig verdedigen. De partner deelde ons mee dat zolder en kelder geen bewoonbare oppervlakte is, dus moet men daar niet kuisen..
Deze laatste bewering vind ik echter nergens terug. Wie heeft hier nu gelijk?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KJ86
Berichten: 2663

#2 , 04 okt 2020 18:49

Huurder moet de kelder en de zolder reinigen. Het is natuurlijk zo, dat het geen ruimtes zijn die de zelfde aandacht vragen als een badkamer. Borstelschoon is voldoende. De kelder en de zolder opkuisen is voor een kuisvrouw minder dan een uur werk.

Is dat de moeite om te recupereren?

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 04 okt 2020 19:55

ls uittredende huurder niet wil, kan je hiervoor in verzoening gaan bij de vrederechter. Kost niets .

Reclame

Hennebel
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 okt 2020 23:46

Dank voor de reacties, de volgende huurder heeft zijn goede wil getoond en het zelf opgekuist. (plaatsbeschrijving in en uit was dezelfde dag)

Terug naar “Huren”