uitbreken terras camping

jacqmi
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

uitbreken terras camping

#1 , 25 sep 2020 09:42

Hallo,
Al jaren ben ik eigenaar van een stacaravan aan de kust. Aan de uitbater betaal ik stageld 2x per jaar (huur). Nu verplicht de uitbater om alle terrassen op te breken en enkel een padje te laten in de lengte van de caravan.
Dit uitbreken en het aanvoeren van grond en leggen van gazon zou op onze kosten en in onze vrije tijd zijn, volgens uitbater.
Dit terwijl in het huishoudelijk reglement (geen extra contract) vermeld wordt:
- het is verboden een terras of berging aan de caravan te bouwen, als deze al aanwezig was na 1992, dan staat die op eigen verantwoordelijkheid en hebben het risico geëxpulseerd te worden

Sinds 2013 huren we dus de grond en het terras was aanwezig. Ik ben mindervalide en voor mij was dit terras dus een extra meerwaarde om me buiten wat zelfstandig te verplaatsen.
Mijn vraag:
- m.i. staat er niet expliciet in het HR vermeld dat dit uitbreken en gazon leggen op MIJN KOSTEN moet gebeuren
- dit is, vooral in mijn geval, een enorme vermindering in waarde van de gehuurde kavel, kan ik korting eisen? (ik vrees echter dat andere eigenaars me niet zullen volgen om gezamenlijk tegen eigenaar in te gaan, en dat ik er dus alleen voor sta)

Graag info!
Dank!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12839

#2 , 25 sep 2020 10:03

- Op eigen verantwoordelijkheid = alle kosten zijn voor u

- Idem voor de waardevermindering

Reclame

Terug naar “Huren”