mag huurder op vakantie gaan?

davidbowie
Topic Starter
Berichten: 42
Juridisch actief: Nee

mag huurder op vakantie gaan?

#1 , 25 sep 2020 09:09

Beste

Mij appartement staat te koop. Op dit moment is er nog een huurder aanwezig.
Nu krijg ik een mail van mijn huurder met de mededeling dat hij een week op vakantie gaat en dat ik dan in die week geen kandidaat-kopers kan laten komen kijken.
Kan dit? Of heb ik het recht om toch bezoeken met kandidaat-kopers te laten geworden, ook al is de huurder niet aanwezig?
Dankjewel voor advies

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6858

#2 , 25 sep 2020 09:50

een Hele Week zonder bezoek? Is dat echt een groot probleem, of speelt er meer ?

LeenW
Berichten: 12843

#3 , 25 sep 2020 09:54

Een week op vakantie is geen grote hinder. U mag het appartement zeker niet betreden zonder goedkeuring huurder.

Reclame

davidbowie
Topic Starter
Berichten: 42
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 sep 2020 10:02

in mijn contract staat dat ik bij verkoop een bezoekrecht heb op 2 dagen per week tijdens 2 opeenvolgende uren ....nu moet ik kandidaat kopers meer dan een week aan het lijntje houden, vandaar mijn vraag...

LeenW
Berichten: 12843

#5 , 25 sep 2020 10:05

U kan voorstellen aan de huurder om de week ervoor of erna extra bezoeken toe te laten.

bosprocureur
Berichten: 6858

#6 , 25 sep 2020 10:23

Enne... Als dagen en uren voorzien zijn in het contract, dan is er geen bijkomende afspraak meer nodig. Beleefdheidshalve doet u dat wel, natuurlijk :) , maar strikt genomen hoeft het niet meer.

davidbowie
Topic Starter
Berichten: 42
Juridisch actief: Nee

#7 , 25 sep 2020 11:29

dankjewel voor reacties ! Heel fijn om eens te kunnen reflecteren op deze manier

Thomas Morus
Berichten: 5936
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#8 , 25 sep 2020 13:55

Lijkt me een overbodige discussie. Als huurder er die week niet meer is, gaat TS dan een proces inspannen? Ik denk van niet, vrederechter gaat redelijkheid inroepen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Terug naar “Huren”