verhuurder stelt huurovereenkomst te laat op

Carpentier
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

verhuurder stelt huurovereenkomst te laat op

#1 , 06 aug 2020 17:42

Dag allen,

Sinds 15/07/2019 huur ik een appartement. Ik ben er gedomicilieerd en heb indertijd een contract afgesloten voor een duurtijd van 1 jaar (tot en met 14/07/2020 dus).

26/06 2020 heb ik op vraag van de verhuurder per mail te kennen gegeven dat ik mijn huurovereenkomst wens te verlengen voor een nieuwe duurtijd van 1 jaar.

03/07/2020 maak ik een eerste afspraak op kantoor van de verhuurder. Deze gaat net zoals mijn volgende afspraken niet door omwille van de afwezigheid van de medewerker die instaat voor mijn appartement.

29/07/2020 belt deze medewerker me op om te laten weten dat het contract nog niet volledig is bij gebrek aan een geldig EPC. De EPC-score dient ingevuld te worden op het contract en het EPC dient als bijlage toegevoegd te worden.

Vandaag, 06/08/2020, heb ik nog steeds geen contract hoewel ik uiteraard nog in het appartement verblijf.

Mijn vragen:

Kan ik de looptijd van het contract pas laten ingaan vanaf de datum van ondertekening of dient dit aan te sluiten op de einddatum van mijn vorig contract, er rekening mee houdende dat ik hier gedomicilieerd ben en mijn huurcontract wens te registreren en dien voor te leggen aan de gemeente?
Zo ja, kan de verhuurder huurgelden van me vorderen voor de periode tussen 15/07/2020 en de ondertekening van mijn contract?
Zo ja, op basis waarvan? Een stilzwijgende/mondelinge huurovereenkomst?

Met vriendelijke groeten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 06 aug 2020 18:05

Natuurlijk kan de verhuurder de huurgelden vorderen van na 14/7. Daar je niet opzegde zit je nu in de 3/6/9 formule; weliswaar met je hangende vraag om voor een tweede termijn van 1 jaar te tekenen.

Carpentier
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 aug 2020 18:20

Natuurlijk kan de verhuurder de huurgelden vorderen van na 14/7. Daar je niet opzegde zit je nu in de 3/6/9 formule; weliswaar met je hangende vraag om voor een tweede termijn van 1 jaar te tekenen.
Bedankt.

Reclame

Terug naar “Huren”