Huurster betaalt niet

tnt007
Topic Starter
Berichten: 50

Huurster betaalt niet

#1 , 02 aug 2020 12:33

Het betreft een nieuwe huurovereenkomst met optie aankoop welke wordt ondertekend begin juli 2020 en geregistreerd, net als de plaatsbeschrijving die 2 dagen later gebeurd.. Aangezien de huurster in scheiding zit en 2 kinderen stelt zij voor om de waarborg direct over te schrijven die al dan niet wordt gereduceerd met de aankooprijs. Dit wordt eveneens genoteerd in de sleutelverklaring eveneens de brandverzekering die dag in orde te brengen. Dit wordt eveneens ondertekend Samen met de teller overgezet. Betaalbewijs huurwaarborg wordt afgeleverd en de huur zou volgende week worden betaald. Verzekering wordt doorgestuurd (enkel 1ste pagina) maar wel in de Franse taal. en zonder het gevraagde betaalbewijs. Dat gaat ze later nog doen.

Na 2 dagen staat de betaling nog steeds niet op mijn rekening. Ik vraag om dit na te kijken maar zij confirmeert dat het van haar rekening af is.

Een week later stat het nog steeds niet op mijn rekening en neem contact op met haar bank. Eerst gezever privacy, maar na een aantal innovatieve vragen te stellen lukt het om eigenlijk te bevestigen wat ik weet. Het klopt niet is is eigenlijk vervalst...

Minstens 20 verschillende verhalen, maar de conclusie is steeds dezelfde: nog steeds geen eurocent gezien en er zijn geen betalingen gebeurt. 2 aangetekende zendingen om haar in gebreke te stellen wordt aangenomen maar er gebeurt niks concreet. Aangezien ze niet reageert op telefoons (was niet meer actief). Uiteindelijk ander telefoonnummer gekregen. Maar daar reageert ze nu ook niet meer op.
De infofiche die ze van tervoren moet invullen klopt voor geen bal. Geen huisdieren maar ze heeft een grote hond. Loongegevens blijken ook niet te kloppen.Ze weigert elk gesprek en wil gerust gelaten worden. Zij vindt dat ik te veel mails en berichten sturen m.b.t. geen betaling. Anderzijds vindt ze dat ik haar stalk en ze niet verplicht is om met mij te praten. 5 berichten op een dag vindt ik niet stalking maar wil wel mijn centen want anders kom ik in de problemen. Ze heeft eveneens alle sleutel veranderd en zegt dat ze niet gaat vertrekken.
Kan ik al iets doen of moet ik nog meer wachten want zit er eigenlijk nog geen maand in, maar die waarborg is er wel niet. Als ik die waarborg niet had ik de sleutel niet gegeven!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
tnt007
Topic Starter
Berichten: 50

#2 , 03 aug 2020 09:00

Niemand een idee?

Kali
Berichten: 762

#3 , 03 aug 2020 09:11

Procedure bij de vrederechter opstarten ... Op de griffie / online kan je meestal een vereenvoudigd verzoekschrift aantreffen waar je enkel de gegevens moet invullen /aankruisen.

Reclame

Terug naar “Huren”