Mail bindend? Huurovereenkomst kot

Femke94
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Mail bindend? Huurovereenkomst kot

#1 , 23 jul 2020 13:36

Beste,

ik heb sinds maart aan mijn kotbaas laten weten dat ik het kot voor volgend schooljaar verder wil huren via mail.
Ik heb het nieuwe contract nog niet ondertekend. Mijn contract loopt af in september en het is het modelcontract van Kotweb (1 jaar).
Ondertussen heb ik een appartementje gevonden met intrek vanaf september.
Is de mail die ik heb gestuurd bindend?

Mijn kot is niet goedkoop en ik heb een beetje schrik dat een nieuwe student vinden voor dit kot niet makkelijk is. Daarom vragen ze meestal in Maart al wie er op kot blijft en wie niet, zodat het kot niet leeg komt te staan.

Zo ziet ons contract eruit: https://www.studentkotweb.be/nl/modelcontract-1

Alvast bedankt om mij verder te helpen!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3795

#2 , 23 jul 2020 15:20

Ja, die mail is bindend.
Je hebt dus als het ware een nieuwe overeenkomst afgesloten, enkel de "details" moeten nog "afgesproken" worden, maar je hebt toegezegd dat je het kot opnieuw zult huren.

Aangezien we de 3 maand voor de ingang van het nieuwe contract al voorbij zijn, kan je dit opzeggen met 2 maanden huur te betalen.

Sirkii
Berichten: 5414

#3 , 23 jul 2020 17:53

Weet wel dat als de band met je ouders niet duurzaam ontwricht is dat je op dat appartement je domicilie niet kan zetten. Je zal dus tweedeverblijftaks moeten betalen tenzij er een werkende samenwonende partner is die er wel domicilieert.

Reclame

Terug naar “Huren”