Annulatie opzegperiode huurcontract door eigenaar

KJ86
Berichten: 2663

Re: Annulatie opzegperiode huurcontract door eigenaar

#16 , 05 aug 2020 22:50

Sowieso niet verstandig, maar twaalf maanden schadevergoeding voor twee weken onzekerheid lijkt mij te veel. Vanuit het standpunt van de verhuurder zou het interessant zijn om in verzoening te gaan, de verhuurder kan dan zijn minnelijk voorstel indienen en eens polsen bij de vrederechter. Als die de vergoeding direct naar boven snokt, weet je genoeg en kan je het nog altijd een bestemming voor eigen gebruik geven.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
arn0011
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#17 , 07 aug 2020 13:24

Sowieso niet verstandig, maar twaalf maanden schadevergoeding voor twee weken onzekerheid lijkt mij te veel.
Het gaat om veel meer dan enkel twee weken onzekerheid. Zoals eerder vermeld hebben we een appartement gekocht voor mijn moeder, waardoor dit natuurlijk serieuze financiële gevolgen heeft gehad.

Hoe pak je zoiets concreet aan? Telefoon naar de verhuurder met de boodschap dat we dit in der minne willen schikken maar een realistischer aanbod verwachten, of onmiddellijk een tegenvoorstel?

Reclame

Terug naar “Huren”