(voorzet)Rolluiken

Ronny De Rijk
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

(voorzet)Rolluiken

#1 , 12 jul 2020 00:53

Ik hoop dat ik ook een vraag kan stellen als (toekomstig) verhuurder.
Eigenlijk verhuren we de woning van mijn moeder die naar een rusthuis is gegaan (helaas),om met de huur mee de kosten te dragen.
We hebben zeer veel kosten gedaan in de woning (nieuwe elek; nieuwe keuken, deels nieuw dak,behangen , verven...) . Alleen hebben we een probleem met de twee voorzet-rolluiken boven.
Doordat moeder de laatste jaren noodgedwongen beneden sliep, zijn deze lang niet gebruikt en werken niet goed meer. (opm de andere ramen hebben inbouw-rolluiken die wél goed werken)
Als je een "handje helpt" gaan ze naar beneden .Maw, als je even aan de rolluik trekt en een paar cm "begeleid " gaan ze omlaag. Naar boven is geen probleem.
Helaas kunnen we zomaar niet aan de kast waar de rolluik in zit (tenzij we uit raam hangen, maar mijn leven er voor riskeren gaat iets te ver)

Concreet is de vraag: kan de huurder
a) ofwel zonder ons akkoord een firma laten komen om dit te herstellen op onze kosten
b) ofwel - op basis hiervan- eisen om minder huur te betalen

Wat ons betreft mag de huurder de grasmachine gebruiken zonder vergoeding, een aantal kasten houden als hij:zij wil...


Het is dus niet de bedoeling de huurder te benadelen :D , of uit te persen. We willen gewoon ons risico beperken

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 12 jul 2020 01:14

Ik zou dit probleem opnemen in de plaatsbeschrijving (daar dient die voor), en hiervoor een lagere huurprijs aanrekenen (dus gewoon je basishuurprijs standaard al lager houden dan wat je normaal zou verwachten).
En zeker vermelden aan potentiële huurders die komen bezichtigen.

lukasi
Berichten: 1140

#3 , 12 jul 2020 08:23

iemand met kennis van rolluiken laten komen?

Reclame

Ronny De Rijk
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 jul 2020 08:42

Ik zou dit probleem opnemen in de plaatsbeschrijving (daar dient die voor), en hiervoor een lagere huurprijs aanrekenen (dus gewoon je basishuurprijs standaard al lager houden dan wat je normaal zou verwachten).
En zeker vermelden aan potentiële huurders die komen bezichtigen.
Dank
We gaan het zeker zeggen tegen de eventuele huurder. Beter alle "slechte" dingen direct doorgeven. Misschien vervelend, maar op lange termijn beste denk ik

Ronny De Rijk
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 jul 2020 08:44

iemand met kennis van rolluiken laten komen?
Hebben we al zitten zoeken :D
Of overwegen ook om gordijnen (of houders ervoor) bij te hangen. Lijkt me niet zo duur en kan huurder al zeker die sluiten en zijn de rolluiken eig extra

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 12 jul 2020 09:08

Laat eens een rolluik firma komen komen en herstellen. Zal een pak minder kosten dan gordijnen. Mogelijk is een smering zelfs al voldoende.
Je kan een huurder niet verbieden die rolluiken te gebruiken. Ze hangen er immers.

Terug naar “Huren”