Huren

Peggy_
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Huren

#1 , 11 jul 2020 14:03

Ik huur sinds 8/2/20 een appartement met garagebox. Van de garagebox heb ik nooit geen gebruik kunnen maken aangezien de poort kapot was. (Staat omgekeerd op een bloembak) ik heb deze ook niet te zien gekregen tijdens de 2 bezichtigingen aangezien de vorige huurder de sleutel nog zou hebben. Na een week of 2 kwam ik erachter dat er geen sleutel was en dat de poort kapot was. (slijtage en roest) ook de ramen lekken langs alle kanten als het regent met als resultaat dat ik steeds in het water sta en dat heel dit app een trekgat is. Tussen de bovenkant van de deur kan ik mijn vingers naar buiten steken. Het waait tussen de kast van de keuken en de muur. Nergens passen de ramen en deuren zich aan de omhulzing. Huisbazin en ik kwamen goed overeen tot ik de problemen aankaarte bij haar. Plots is de garage poort mijn fout. Wil ze mij eruit want “ik ben hier niet gelukkig” volgens haar. En andere huurders zouden niet zo “zagen” als ik. Ik heb geen plaatsbeschrijving. Nu wil ze al 4 maand nieuwe ramen steken maar ik hoor niets. Als ik info vraag krijg ik te horen dat de ramen en poort besteld zijn. Ik vroeg een compensatie voor de garage die ik al 4 maand niet kan gebruiken (fietsen staan in een andere garage) en kreeg als uitleg dat ze telkens gezien had dat er fietsen instonden (garage staat ook nog vol van vorige huurder) dus mocht vanaf deze maand pas iets minder betalen. Ik heb een 3/6/9 contract. Of het geregistreerd is weet ik niet. Ik wil graag weten wat ik kan doen? En of zij dit zomaar allemaal mag? Ik voel me zo bedrogen. Ik betaal 765€ voor een huis dat met niks in orde is
Mvg Peggy (hopelijk heb ik het wat duidelijk geschetst)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 11 jul 2020 19:37

Stuur een aangetekende brief naar de verhuurster, met een volledige opsomming van alle gebreken. Laat haar weten dat je , als je geen gunstige reactie krijgt na 14 dagen, je een deel (de helft bvb) van de huur zal inhouden, en dat storten op een afzonderlijke geblokkeerd rekening, speciaal voor dat doel geopend.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 11 jul 2020 22:36

Of het geregistreerd is weet ik niet. Ik wil graag weten wat ik kan doen?
Kan je nakijken als je inlogt op je My Min Fin bij de online diensten van de overheid
Geregistreerde huurcontracten staan daar in

Of het geregistreerd is of niet, maakt veel verschil in hoe gemakkelijk je weggeraakt - zeer makkelijk indien niet geregistreerd ... dus eerste nakijken

Reclame

Terug naar “Huren”