plaatsbeschrijving voor wie ten laste?

jorrelemargi
Topic Starter

plaatsbeschrijving voor wie ten laste?

#1 , 01 sep 2008 08:44

Wij treden vandaag in een appartement in als nieuwe huurder.
Er wordt een plaatsbeschrijving opgemaakt door een extern persoon, ik heb gehoord dat die kosten +100€ ten laste zijn van ons, kan dit?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dropke

#2 , 01 sep 2008 09:18

de eerste keer dat ik huurde was het elks de helft, de vorige keer heb ik 350 euro moeten betalen... de eigenaar niks.

dit keer heeft de eigenaar een plaatsbepaling afgedrukt dat ik zelf moest nakijken en aanvullen. 't heeft ons niks gekost.

j.demoor

#3 , 02 sep 2008 10:59

“Art.1730.§ 1. De partijen zijn verplicht een omstandige plaatsbeschrijving op te stellen, op tegenspraak en voor gezamenlijke rekening....§ 3. De contractuele bepalingen welke in strijd zijn met de paragrafen 1 en 2 zijn nietig.”(Burgerlijk Wetboek).

Ga volledigheidshalve naar (Belgische wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be/ . Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’.Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

sporting

#4 , 04 sep 2008 14:53

Wij treden vandaag in een appartement in als nieuwe huurder.
Er wordt een plaatsbeschrijving opgemaakt door een extern persoon, ik heb gehoord dat die kosten +100€ ten laste zijn van ons, kan dit?
Je kan onderling een perfect geldige plaatsbeschrijving opmaken zonder een extern persoon. Dit kost je niets en is even goed. Probeer dit te bespreken met de verhuurder. Als je niet goed weet wat daar allemaal moet instaan, er staan invulcontracten genoeg op het net ;)

Indien dit niet kan, elk de helft. Zie BW art 1730 en 1731.

Terug naar “Huren”